Вече са направени 400 предварителни поръчки, които гарантират производството до 2018
Легендарната британска спортна автомобилна марка TVR отново атакува пазара през 2017 с един изцяло обновен модел. Ексдизайнерът на Формула 1 Гордън Мъри и инженеринговата компания Coswort помогнаха за раждането на модела.
Дълго време цареше затишие около марката TVR. През годините следваха съобщения за многобройни смени на собствениците, но нови автомобили нямаше. През средата на 2015 британците отново се появиха на бял свят и обявиха завръщането си през 2017, след което производителят на спортни автомобили представи конкретни планове за новите модели. По време на Коледните празници 2015 британците изпратиха на потенциалните си клиенти първите тийзър изображения с изцяло нов облик на екстериора и нови джанти. На снимките се вижда спортен автомобил със странични тръби и забележителни вентилационни хриле на фланговете.
Тези снимки са пуснати по случай откриването на новия завод за производство. Той е същият както и новия завод на Aston Martin в Сейнт Атан, Уелс, по-специално в Еб Вейл, в близост до новото пристанище. Още навремето бившият собственик на TVR Николай Смоленски е замислил завод в Уелс. Правителството на Уелс ще инвестира в съоръжението за производство на TVR, което ще осигури нови работни места за региона. Вече има 400 поръчки, които гарантират производството до 2018.
TVR залага на мощността на Косворт и дизайна на Мъри
Собственикът на TVR Лес Едгар, който е направил състояние с компютърни игри, е привлякъл в екипа си компетентни партньори за реминисценцията на придобитата от него през 2013 марка спортни автомобили TVR. Дизайнът и техническата концепция на новите модели са поверени на ексдизайнера на Формула 1 Гордън Мъри и неговия екип. Coswort доставя мощните двигатели. Атмосферният V8 двигател с уредба за смазване със сух картер и 470 к.с. е задължителен, чиято техническа база, вероятно ще е заимствана от Ford Mustang, който обаче допълнително е обновен от Coswort. Той си остава двуместен с предно разположен двигател, 6-степенна механична скоростна кутия и задвижване на задните колела. Традиционно си остава с малко електроника. На борда на TVR моделите няма да има повече от ABS.
Под одеждата от композитни материали, тежащите около 1200 кг TVR модели, са заложили на стоманена решетъчна рама с независимо окачване. Тук именно е приложена iSteam модулната система на Мъри, стоманена рамкова в комбинация със сандвич модули, как точно изглежда показват най-новите тийзър изображения.
За пазарния старт на новия TVR е разработена специална серия с карбонова каросерия, серийните модели обаче ще бъдат в одежда от GFK. Панелите от висок клас ще бъдат модифицирани. През следващите десет години ще бъдат пуснати общо четири нови модела
400 поръчки на TVR Griffith
За първите девет TVR, които стъпват като купе и кабриолет, вече са направени приблизително 400 поръчки. На клиентите, които вече са предплатили 5000 паунда от общата цена а 90 000 паунда, новият TVR ще бъде представен при затворени врати. Новият TVR ще дебютира предшироката общественост през септември 2017. По всяка вероятност TVR ще носи старо име, защото малко преди премиерата британците вече патентоваха името Griffith, каквото са носили две моделни поколения на спортните автомобили TVR.