Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Възраждат спортния автомобил Abarth 1000 SP

17.05.2021 11:02

Модерният автомобил ще участва в редица класически автомобилни събития

През 1966 г. Alfa Romeo и Abarth създават състезателния спайдър Abarth 1000 SP (Sport Prototipo). Автомобилът, разработен под ръководството на инженер Марио Колучи, използва компоненти от Fiat 600, опаковани в пластмасова каросирия върху тръбна стоманена рамка с окачване на носачи. Карбураторниаят четирицилиндров 1,0 развива 105 к.с.. Добрата аеродинамика и теглото от само 480 кг направиха чудеса. Няколко състезания в Европа бяха спечелени с автомобила. Днес, за да отпразнуват 55-ата годишнина от Centro Stile, Fiat и Abarth създадоха единствен нов Abarth 1000 SP, който имитира дизайна и концептана лек открит  автомобил.

Преди половин век спайдърът SP не само се появи в няколко екземпляра за състезания, но бяха произведени 50 пътни прототипа за хомологация в Група 6. Наследникът ще остане в един екземпляр.

Оптиката на новия автомобил, въздухозаборниците, остъкляването, изпускателните накрайници, страничното калници - са подобни на детайлите на неговия предшественик.

Вграденият в четирицилиндров историческия модел имаше два горни разпределителни вала и два карбуратора Weber 40 DCOE. Той беше допълнен от петстепенна механична трансмисия. Сред достойнствата на модела: победа в класа и трето място в общото класиране на "500 км от Нюрбургринг" през 1966 г., победи в класа при изкачванията на Аоста Пила и Стелавена-Боскокесануова (1966 и 1968 г.), първо място на 1000 км от Монца през 1968г.

За разлика от модела от 1966 г., съвременната интерпретация на спайдъра използва монокок от въглеродни влакна в центъра и алуминиева предна конструкция. Предното окачване е направено на носачи, докато задната част е MacPherson. Зад пилотската кабина има 1,7 турбо четирицилиндров турбо агрегат, генериращ 240 к.с..

Abarth 1000 SP от 2021 г. излезе очевидно по-голям от своя прототип (докато дължината, широчината, височината и междуосието са 3445, 1605, 930 и 2200 мм). Съдейки по Alpha 4C, наследникът е дълъг около четири метра с междуосие от 2380 мм.

Всички тези технически детайли заедно индиректно показват тясната връзка на новия 1000 SP с Alfa Romeo 4C, който ясно е споделил основата си с уникалния автомобил. Но италианците не говорят директно за това заимстване. Модерният Abarth 1000 SP ще участва в редица класически автомобилни събития.

Коментари
comments powered by Disqus