Запазването на автомобилите във възможно най-добро състояние е от решаващо значение
Програмата за сертифициране за автентичност „La Maison Pur Sang“, стартирана през 2020 г. от производителя от Молсхайм , сертифицира първия модел: прототипа Veyron 16.4 Grand Sport от 2008 г.
Автомобилите, произвеждани от Bugatti по всяко време, независимо дали в ерата на неговия основател Еторе Бугати и неговия син Жан, по време на периода Романо Артиоли с EB110, или през 21-ви век, когато се появяват Veyron Supercars и Chiron, са класифицирани в категорията на изключителните автомобили. И възрастта им не променя случая, както се вижда от резултатите, редовно регистрирани модели на Bugatti на търг. През 2020 г. например петте най-скъпи автомобила, продадени на търг, бяха Bugatti.
Следователно запазването на тези автомобили във възможно най-добро състояние е от решаващо значение и сертификатът, издаден чрез програмата „La Maison Pur Sang“, има за цел да потвърди това отлично състояние на съхранение. И всичко е направено в Молсхайм, за да се гарантира автентичността на всяко превозно средство.
„Обширните изследвания, солидните архиви и контактите, които имаме с клубове на Bugatti, историци и колекционери по целия свят, ни позволяват да проследим историята и да определим автентичността на всеки модел на Bugatti, без значение как е и какво е възрастта му“, обяснява Луиджи Гали, ръководителт на програмата „La Maison Pur Sang” в Молсхайм.
Първият автомобил, сертифицирано по програмата „La Maison Pur Sang“, не е маловажен модел, тъй като е прототипът Veyron 16.4 Grand Sport от 2008 г., модел, покрит със сребриста металикбоя и оборудван с конярен интериор, който е бил използван по това време като демонстрационен автомобил (не е регистриран). Този модел е наречен Grand Sport 2.1. Така пътува по света, за да открие Северна Америка, Европа и Близкия изток, преди да бъде продаден и след това най-накрая да се върне в Молсхайм през 2020 г.
Този автомобил претърпя цялостна реставрация (боя, вътрешна облицовка, нова конзола...), изискваща четири месеца работа, а майсторите на Bugatti работиха толкова добре, че той веднага се срещна с новия си притежател. Собственост на Bugatti, автомобилът наистина бе продаден на клиент след приключване на възстановителните работи.
Снимки: прототипът Veyron 16.4 Grand Sport, изложен на Pebble Beach през 2008 г.