Почти 35 години по-късно Ханс-Йоахим Щук среща своя състезателен автомобил от 80-те години
Ханс-Йоахим Щук трябваше да изчака почти 35 години, за да се срешне отново с напълно обновения 962 C и първото му пускане. Така че изненадата бе още по-голяма, когато коприненият воал бе изтеглена назад, за да разкрие автомобила в Центъра за развитие във Вайсах. Състезателният автомобил от отдела за наследство и музея на Porsche е възстановен в първоначалното си състояние от 1987 г. през последната година и половина.
„Имам чувството, че се прибирам“, усмихва се Щук и погалва левия калник на автомобила . Състезателният шофьор казва, че няма нищо друго освен приятни спомени от победоносната кола с състезателния номер 17. „Уреждайки това събиране след повече от три десетилетия, ние не само изненадахме Ханс-Йоахим Щук, но и направихме малко пътешествие във времето . Историята на автомобилния спорт с 962 C е уникална “, казва Ахим Стейскал, ръководител на наследството и музея на Porsche. В Центъра за развитие във Вайсах, където автомобилът е построен за първи път и сега е възстановен в първоначалното си състояние, Щуксе среща и с неговия състезателен инженер от онова време Норберт Зингер и дизайнера Роб Пауел , човекът, отговорен за черното, жълтото и червенато на ливреята.
Изминаха 35 години, откакто 70-годишният мъж спечели престижната и яростно оспорвана суперкупа на Германия ADAC Würth. По време на встъпителната серия за прототипи на спортни автомобили от група C той тества тогавашната нова трансмисия с двоен съединител (PDK) на Porsche със състезателна скорост. Външният вид на автомобила се променя преди второто състезание, Norisring 200 мили, когато Shell се включва като спонсор. Porsche също се състезава в жълто и червено на следващата година и Щук работи усилено, за да защити успешно титлата си в Суперкупата. След това този 962 C започва втория си живот като тестов автомобил в отдела по аеродинамика във Вайсах, по-късно служи като еталон за корпоративната колекция на производителя на спортни автомобили.
Армин Бургер и Траугот Брехт от Historic Motorsport бяха съвместно отговорни за ремонта на състезателния автомобил . „Продължавахме покрай този автомобил в склада. След това, преди около година и половина, решихме да го измъкнем оттам, да го прехвърлим във Вайсах и да започнем да работим по него “, казва Бургер. Той и екипът му трябваше да възстановят много части, защото отдавна ги няма. „Сътрудничеството с другите отдели на Porsche беше страхотно. Открихме почти всичко необходимо в радиус от само 30 метра “, казва Бургер.
В самото начало на реконструкцията той кани Пауъл и Зингър в историческата работилница по мотоспорт. „Когато чуете правилните хора да говорят край автомобила, всичко веднага става ясно. Научихме невероятно много от двама свидетели, които бяха точно там, когато всичко се случи “, добавя той. Експертите напълно възстановиха шасито, промениха разположението на радиаторите и направиха много други настройки на каросерията. След това те представиха автомобила за шампионата Суперкупа на европейските медии в работилницата за журналисти в Центъра за развитие на Вайсах.
Дизайнерът на ливреи Пауъл донесе различни по дебелина ленти, шаблони и дизайнерски скици от 35 години по-рано. „Щук веднага хареса дизайна на първата ми скица“, спомня си той. Тойму дава положително кимване над покрива на автомобила, докато дизайнерът залепва лентите и прилага шаблон към предния фар: „Това е много важно например, за да могат художниците да планират правилно изреза. Между другото, все още смятам, че цветовата комбинация от жълто и червено изглежда модерна “, казва Пауъл, поставяйки ролките лента върху ръката си, готов за многобройните въпроси от пресата. Щук, който участва в разработването на автомобила , също задава въпроси и чака да дойде редът му да направи първите обиколки на пистата за тестване. „Аз съм голям фен на трансмисията Porsche PDK с двоен съединител и се гордея, че тогава ми беше позволено да го тествам в 962. Възможността да държа ръцете си на волана при смяна на предавките на пълна газ се чувстваше чудесно още от самото начало “, казва той. Днес PDK се предлага във всяко Porsche.
Втора изненада очаква Щук само на няколко метра от тестовата зона, когато открива червения си състезателен костюм от 80 -те години и с удоволствие открива, че все още се вписва в него. „За мен времето с Porsche беше най-успешното в цялата ми кариера“, казва той, слагайки своята бяла украсена със звезди каска и се качва. За разлика от основния модел, 962 C има междуосие с 120 милиметра по-дълго и педали, които са монтирани зад предния мост, монтиран напред. „Подарихме на Щук много топъл прием в Porsche. Той винаги е бил един от шофьорите, чиято обратна връзка мога да интерпретирам точно, като данните от сензор “, разкрива Зингер, който за първи път представи алуминиев монокок с автомобила 956 Group C и неговия пряк наследник 962, както и Ground Effect .
Щук започва първата си обиколка на тестовата писта с дължина два и половина километра във Вайсах и всички зрители мълчат, докато гледат състезателя от група C. „Автомобилън автоматично ме отвежда на пътешествие назад във времето и връща много приятни спомени. Никога няма да забравя атмосферата на състезателните писти “, усмихва се Зингер.
962 C направи първото си публично представяне преди няколко седмици в дигиталната звукова нощ на музея на Porsche. Той ще има много повече изяви през следващата година, като събитията за шофиране и презентации са планирани за предстоящата годишнина „40 години от група С“. „962 C беше един от малкото автомобили , на които ми беше позволено да карам сам, без съотборници и с точно желаната от мен настройка. Никога не забравяте такъв автомобил “, заключава Щук.