Купувачите избягват дизеловите модели, страхуващи се от повече налози и регулаторни мерки
Великобритания ще увеличи данъка върху новите дизелови автомобили, които не отговарят на най-новите емисионни норми.
Продажбите на дизелови автомобили паднаха с 15% от началото на тази година на втория по големина европейски автомобилен пазар, докато търсенето на бензинови двигатели е нараснало с 3%, тъй като купувачите избягват дизеловите модели, страхуващи се от повече налози и регулаторни мерки.
След скандала с фалшивите емисиите на дизеловите автомобили на Volkswagen през 2015 г. редица големи градове, включително Мадрид, Париж и Атина обявиха планове, насочени специално към решително намаляване на дизеловите емисии, включително забрани, глоби и ограничения.
В сряда Великобритания заяви, че ще увеличи данъка за превозни средства (VED) за тези, които регистрират нов дизелов автомобил за първи път от април следващата година, които не отговарят на по-строги изисквания за замърсяване.
"Данъчната система може да играе важна роля за опазването на околната среда", заяви финансовият министър Филип Хамънд пред парламента в сряда по време на годишното си изявление за бюджета. "Дължим на децата ни, че въздухът, който дишат, е чист".
Промяната ще доведе до увеличаване с 20 паунда ( 27 долара) към цената на VED за по-малки модели, които не отговарят на по-строги стандарти, докато тези, които управляват по-големи автомобили, биха могли да платят още стотина паунда.
Допълнителни пари няма да се плащат за чисти дизелови двигатели от следващо поколение, които са сертифицирани като отговарящи на ограниченията за емисиите в реални условия на шофиране, твърди правителството.
Хамънд заяви, че със събраните пари ще бъде финансиран фонд "Чист въздух" с 220 млн. паунда, който ще подкрепя местните планове за подобряване на качеството на въздуха.