Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Верн е новият шампион във Формула Е

15.07.2018 10:42
Верн е новият шампион във Формула Е

Лукас ди Граси спечели предпоследния кръг за сезона

Жан-Ерик Верн (Teechetah) е четвъртият шампион в историята на Формула Е. Французинът завърши на пета позиция Е-При на Ню Йорк, но спечелените десет точки му бяха напълно достатъчни, за да си гарантира титлата кръг преди края. Успехът на Верн обаче далеч не дойде лесно.

Пилотът на Techeetah даде най-добро време в груповата фаза от квалификацията, но резултатът му бе анулиран, след като се оказа, че е прехвърлил максимално позволените 200 кВт максимална мощност. Същата съдба сполетя и съотборника му Андре Лотерер и двамата трябваше да потеглят от последна редица. Единствената утеха за Верн бе, че претендентът за титлата Сам Бърд (DS Virgin) също не бе на ниво в квалификацията и завърши едва четиринайсети.

И самото състезание не започна добре за Верн. Той остана последен след загасването на червените светлини и бе блокиран зад Стефан Саразен (Andretti) и Феликс Розенквист (Mahindra). С напредването на надпреварата обаче ситуацията се промени. Верн вдигна темпото и в 16-ата обиколка вече беше пред съперника си за титлата Сам Бърд.

Прогресът на французина продължи и на финала той завърши пети, докато Маро Енгел (Venturi) изпревари Бърд и го остави на девета позиция в крайното класиране. Спечелените осем точки повече бяха напълно достатъчни за Верн и той взе предсрочно титлата в шампионата за електрически формули.

Фокусът в надпреварата по улиците на Бруклин логично бе отправен към борбата за шампионската титла, но в челото бе не по-малко интересно. Спечелелият полпозишън Себастиан Буеми (Renault e.dams) нямаше отговор на атаката на Даниел Абт в шестата обиколка и германецът поведе колоната, въпреки че потегли едва пети.

Съотборникът му в Audi Лукас ди Граси обаче бе още по-впечатляващ. Шампионът от третия сезон стартира единайсети, но веднага след боксовете в 24-ата обиколка изненада Абт и взе първото място. До финала задачата на ди Граси бе улеснена от Алекс Лин (DS Virgin), който катастрофира в 35-ата обиколка и автомобилът за сигурност остана на пистата почти до финала, за да бъдат възстановени Tecpro бариерите в пети завой.

Себастиан Буеми все пак се качи на подиума в последния уикенд на Renault във Формула Е, a Том Дилман, който замести Едоардо Мортара в екипа на Venturi, завърши четвърти, което е и най-доброто му постижение в шампионата досега. Пълните резултати може да видите тук.

Титлата при пилотите бе решена, но интригата в шампионата на отборите е по-жива от всякога. Двойната победа на Audi позволи на германците да се доближат само на 5 точки от лидера Techeetah. Второто състезание в Ню Йорк, което е и последно за сезона, стартира в неделя от 22:00 българско време.

Коментари
comments powered by Disqus