Нидерландецът спечели последната за годината Гран при на Абу Даби
Макс Верстапен и Red Bull не оставиха никакъв шанс на конкурентите си в последното състезание за сезона и спечелиха по безапелационен начин Гран при на Абу Даби. Вторият Валтери Ботас най-накрая победи съотборника си в екипа на Mercedes Люис Хамилтън, но остана на внушителните петнайсет секунди зад Верстапен.
За седма поредна година Mercedes спечели и двете титли във Формула 1, но в края на странния сезон 2020 Red Bull показа, че няма да се откаже лесно от битката с германците. Макс Верстапен стартира от полпозишън в Абу Даби, с лекота парира атаките на Ботас при загасването на червените светлини, след което водеше колоната от старта до финала.
За съжаление надпреварата на „Яс Марина“ бе най-монотонното и най-предсказуемото състезание за годината и отпадането на Серхио Перес (Racing Point) бе главната причина за това. Мексиканецът, който спечели само преди седмица на „Сахир“, трябваше да паркира своя автомобил встрани от пистата едва в десетата обиколка заради технически проблем, което постави началото на процедура с виртуален автомобил за сигурност и вкара претендентите за победата в бокса.
При създалата се ситуация единственият шанс на Mercedes да атакува Red Bull и Верстапен със стратегия се изпари. Лидерът закара автомобила си до финала, печелейки за първи път след „70-ата юбилейна Гран При“ през август, а Ботас и Хамилтън се качиха редом до него на подиума.
Четвъртият Алекс Албон, за когото това вероятно е последно състезание за Red Bull, а може би и във Формула 1, натисна Хамилтън в края на надпреварата, но нямаше достатъчно време, за да се включи в битката за третото място.
Още в шестата обиколка Ландо Норис загуби спора с Албон за четвъртата позиция. Неговото пето място в комбинация с шестото на Карлос Сайнц обаче позволиха на McLaren да измести Racing Point от третата позиция в шампионата на конструкторите. Това е най-доброто класиране за британците след 2012 г. насам и то идва в деня, в който ръководството на отбора обяви, че американски консорциум придобива 15% от състезателния тим.
Даниел Рикардо и двамата пилоти на Ferrari не влязоха в бокса при появата на виртуалния автомобил за сигурност, който бе заместен три обиколки по-късно от реалния сейфти кар, и очаквано се смъкнаха назад в класирането. Австралиецът, за когото това бе последен старт с екипа на Renault, остана седми, а Шарл Льоклер и Себастиан Фетел – едва тринайсети и четиринайсети.
Зад Рикардо завърши Пиер Гасли (AlphaTauri), а челната десетка допълниха Естебан Окон (Renault) и Ланс Строл (Racing Point). Пълните резултати от надпреварата може да видите тук, а класирането в шампионата – тук.
Отборите ще останат на „Яс Марина“ и през следващата седмица, тъй като пистата в Абу Даби ще бъде домакин на традиционните тестове за млади пилоти след края на сезона. В предстоящата сесия ще се включи и Фернандо Алонсо, който догодина ще замести Даниел Рикардо в Renault.