Нарасналото сцепление ще даде допълнителна увереност на пилотите
Формула 1 се подготвя за най-голямата промяна в техническия правилник след въвеждането на новите хибридни задвижващи системи. Догодина аеродинамика ще бъде ревизирана тотално, за да генерира повече даунфорс, а сликовете ще бъдат по-широки, за да увеличат механичното сцепление.
По първоначални прогнози тази промяна ще увеличи съществено изискванията към пилотите. Макс Верстапен обаче смята, че това не е задължително.
„Не бих казал, че пилотите ще се нуждаят от повече смелост, защото сцеплението ще е много по-високо и това може дори да ги улесни”, коментира състезателят на Red Bull за Motorsport.com.
„Понякога с настоящите автомобили сме на ръба във високоскоростните завои, които не се карат на пълна газ. Догодина лесно ще минаваме оттам със залепен до пода педал.”
„А за това не се изисква смелост! Просто трябва да си достатъчно здрав физически. Бих казал, от отпита, който имам на симулатора, че новите автомобили ще се карат по-лесно.”
Притесненията на Верстапен са свързани главно с гумите на Pirelli. Натоварването върху новите сликове ще бъде в пъти по-високо, а италианците нямат достатъчно тестове, за да гарантират адекватни гуми в началото на следващия сезон.
„Надявам се, че гумите няма да прегряват прекалено”, обяснява холандецът. „Няма как обаче да знаем предварително, защото натоварванията ще са много по-големи. Факт е, че те ще са по-широки, но не е изключено ситуацията да е същата като сега. Да изчакаме и ще видим.”
Отборите вече са на финалната права от подготовката на новите си автомобили, а Pirelli продължава тестовете на по-широките сликове. Следващата сесия на италианците е на пистата в Абу Даби в средата на ноември с Ferrari.