Японците са подготвили нова спецификация на задвижващата система за Азербайджан
Проблемите, които Даниил Квят (Toro Rosso) имаше с двигателя си в Китай, провокираха светкавична реакция у Honda и са причината японците да предоставят на двата си отбора нова спецификация на задвижващата система. Тази промяна не води автоматично до наказания, но е предпоставка за санкции през втората половина на сезона.
Правилникът ограничава пилотите до три задвижващи системи за година, а Red Bull и Toro Rosso ще използват втората си още в четвъртия кръг. Това обаче не притеснява Макс Верстапен, който е склонен да преглътне очакваните наказания, при положение че Honda продължи с успешното развитие на двигателя.
„В действителност съм много доволен, тъй като те продължават усилената работа и постоянно обновяват двигателя, което е добре”, коментира Верстапен преди началото на състезателния уикенд в Баку.
„Миналата година показах, че дори и да стартираш от дъното на решетката, можеш да завършиш на подиума, например в Остин. Ето защо мисля, че това не е съществен проблем.”
„Бих бил много радостен, ако в края на сезона сме използвали повече двигатели но и сме близо до максималната мощност на Mercedes и Ferrari. Това не е проблем.”
Настоящите промени по двигателя на Honda обаче са насочени предимно към надеждността и не би трябвало да имат съществен ефект върху представянето на пилотите на Red Bull и Toro Rosso.
„Става въпрос основно за надеждността на двигателя, но предполагам, че ще има минимален ефект и върху динамиката. Нищо съществено обаче”, допълва Верстапен.
„Винаги може да бъде по-добре. Ето защо те продължават да търсят начини да подобрят двигателя. Радвам се, че го правят, защото в случая ресурсът на тази версия ще бъде по-дълъг от този на предходната, която също ще можем да използваме.”
Първата версия на двигателя на Honda от този сезон вероятно ще намери приложение в петъчните тренировки, когато евентуална повреда и последвалата смяна не се наказват.