Смяна на двигателя ще остави холандеца на дъното на стартовата решетка
Шансовете на Макс Верстапен и Red Bull за победа в Гран при на Италия вече са нищожни, след като Honda ще смени двигателя на холандеца. Той ще получи четвъртата спецификация на задвижващата система, която дебютира по време на петъчните тренировки в Белгия.
„Планът ни е да използваме четвъртата спецификация и за четиримата пилоти, след като в Белгия само (Алекс) Албон и (Даниил) Квят се състезаваха с нея”, коментира техническият директор на Honda Тойохаро Танабе.
„Това ще бъде първо състезание с новия двигател за (Пиер) Гасли и Верстапен, в резултат на което те ще бъдат наказани. Въпреки това смятаме, че може да се представим силно в неделя.”
„Събрахме ценни данни от „Спа” и ги използвахме за някои допълнителни настройки по задвижващата система и за финална калибрация преди предстоящото състезание. Ще се опитаме да измъкнем максимума от двигателя и да запишем добри резултати също както в Белгия.”
Въпреки че ще стартира от дъното на решетката, Верстапен с лекота може да вземе петото място заради спецификата на „Монца”, която дава много възможности за изпреварване. Същевременно максималната мощност е от голямо значение за дългите прави на италианското трасе, което е и причината повечето отбори стандартно да сменят задвижващите системи.
Ferrari по традиция е фаворит за домашното си състезание, като и тази година не прави изключение. Аеродинамичната ефективност на SF90 даде възможност на Шарл Льоклер да спечели първата си победа във Формула 1 миналия уикенд, а на „Монца” предимството на Скудерията ще бъде още по-ясно изразено.