Холандецът изпревари Шарл Льоклер две обиколки преди края след спорна маневра
Гран при на Австрия 2019 ще остане завинаги в историята на Формула 1 заради буреносните финални обиколки и неочакваните обрати. А началото на надпреварата въобще не предполагаше такъв екшън, защото стартиралият от полпозишън Шарл Льоклер (Ferrari) с лекота запази първата си позиция, след което отвори солиден аванс спрямо втория Валтери Ботас (Mercedes).
Същевременно Макс Верстапен (Red Bull) потегли ужасяващо и дори позволи на съотборника си Пиер Гасли да го изпревари, въпреки че французинът бе осми на стартовата решетка. Тази грешка на Верстапен обаче се оказа страхотен подарък, тъй като тя бе и единствената причина холандецът да удължи първия стинт до 31-ата обиколка.
Високите температури в Щирия бяха пагубни за гумите, но заради алтернативната стратегия Верстапен летеше на пистата във финалните обиколки. В 50-ия тур той изпревари Себастиан Фетел (Ferrari), след което с лекота остави зад гърба си и Ботас. Единствено Льоклер го делеше от първото място, но и монегаскът бе лесна мишена заради разликата в гумите.
Пет тура преди края Верстапен вече беше по петите на лидера в надпреварата. Изпреварването бе единствено въпрос на време заради разликата в темпото на двамата. Холандецът обаче рискува и атакува от вътрешната страна на четвърти завой своя съперник въпреки ограниченото пространство. Последва лек контакт, който нямаше драматични последици, но провокира недоволството на губещия Льоклер и вниманието на стюардите в надпреварата.
Повече от три часа им бяха необходими при последвалото разследване на инцидента. От Ferrari бяха категорични, че Верстапен е действал непозволено в спорната ситуация, докато холандецът заяви, че ако подобни атаки се наказват, то мястото му не е във Формула 1. В крайна сметка лобито на Red Bull явно взе превес и стюардите прецениха, че инцидентът е състезателен.
Победата е шеста в кариерата на холандеца. За втора поредна година той триумфира на австрийското трасе, което е домашна надпревара за екипа на Red Bull. За доставчика на двигатели Honda това е първа победа след завръщането на японците във Формула 1.
Състезанието на "Ред Бул Ринг" беляза и края на серията от десет поредни успеха на Mercedes. "Сребърните стрели" останаха само на крачка от рекорда на McLaren от 1988 г., когато британците записаха единайсет поредни победи. Mercedes се препъва на единайсетото стъпало за втори пореден път след драматичната катастрофа на Люис Хамилтън и Нико Розберг през 2016 г. в Гран при на Испания.
Ботас все пак качи Mercedes на последното място на подиума, докато Хамилтън завърши едва пети. Петкратният световен шампион получи повреда в предното крило още на старта на състезанието, забави се в бокса заради последвалата смяна, след което стана лесна мишена за Себастиан Фетел.
За Фетел Гран при на Австрия се разви неочаквано добре на фона на слабата квалификация и грешката при първото спиране, когато механиците му се забавиха драстично при смяната на гумите. Безплатният втори бокс и финалния стинт с меките гуми обаче му дадоха съществено предимство в спора с Хамилтън за четвъртата позиция.
Страхотен резултат записа Ландо Норис, който завърши шести. Пилотът на McLaren стигна до финала със средно твърдите гуми, докато всички негови съперници бяха с най-твърдите сликове. В зоната на точките влязоха още Пиер Гасли (Red Bull), Карлос Сайнц (McLaren) и двамата пилоти на Alfa Romeo Кими Райконен и Антонио Джовинаци. Пълните резултати може да видите тук.
Следващият старт във Формула 1 е след две седмици на „Силвърстоун”.