Успешните атаки тази година са драматично по-малко спрямо миналата
Новата аеродинамика и по-широките гуми направиха автомобилите във Формула 1 значително по-бързи спрямо миналия сезон, но и се отразиха негативно върху изпреварванията заради по-високите нива на притискане и по-късните спирания. В Австралия имаше само две изпреварвания срещу 26 за надпреварата през 2016 година, докато в Китай съотношението беше 128 към 31. Статистиката за Шанхай обаче не е показателна, тъй като миналата година Люис Хамилтън стартира от дъното на решетка.
Гран при на Бахрейн разкрива най-ясно цялостната картина – 66 срещу 32, което връща Формула 1 към нивата от края на 90-те и миналото десетилетие. Това не е задължително признак за проблем, категоричен е пилотът на Red Bull Макс Верстапен, който миналия сезон направи най-много изпреварвания от всички пилоти – общо 78.
„По трудно е отколкото през миналата година, но определено не е толкова зле”, коментира Верстапен ситуацията около изпреварванията с новите автомобили. „Ако си с нови гуми, все още имаш на разположение една – две обиколки, в които можеш да се бориш.”
„Този сезон DRS системата не е толкова от полза. В Китай повечето изпреварвания бяха без нея. Това е по-забавно. Шести завой е отлично място за атака, особено ако спреш максимално късно. Колкото по-късно, толкова по-добре.”
Именно Гран при на Китай разкри по блестящ начин, че качеството на състезанията не страда от промените в правилника и от по-издръжливите гуми, а напротив – елиминира „изкустените” изпрерварвания, които изобилстваха преди заради огромните разлики в скоростта и сцеплението.