Шефът на Volkswagen Мартин Винтеркорн смята, че след 5-10 години броят на автомобилните производители значително ще се редуцира, а един евентуален съюз между Fiat и Chrysler би бил много солиден, но труден за реализиране, съобщи италианският икономически всекидневник Il sole 24ore.
Според Винтеркорн в световен план след 5 до 10 години ще останат “един френски производител, може би два, две - три немски автомобилни компании, със сигурност Toyota и Honda в Япония, както и някои автомобилни компании в Корея и САЩ”Шефът на VW си пожелава искрено сред оцеляващите да е и Fiat: “Надявам се, че Италия ще продължи да има автомобилен производител. Би било жалко за Европа, ако автомобилна нация като италианската няма собствена компания. Аз лично бих бил много огорчен, тъй като в Италия и в момента се конструират много хубави автомобили."
"Ако Маркионе се обедини с Chrysler или с Opel, то аз им пожелавам късмет, но не смятам, че това е лесно осъществимо начинание”, добавя Винтеркорн, който присъства на връчването на наградата World Top Manager 2008 на списание InterAutoNews.
“Смятам, че с тази операция Маркионе се стреми да осигури бъдещето на Fiat, да постигне съкращаване на разходи и да увеличи производството. Това е една стратегия, която аз напълно подкрепям, тъй като един автомобилен производител не би оцелял в близките години, ако не произвежда поне 5 милиона превозни средства. От личен опит обаче бих споделил, че е много трудно да се ръководят успешно няколко марки и да се постигне синергия между тях.”
Шефът на VW взема отношение и по темата Opel: “За да преживее кризата, Opel се нуждае от партньор, който да инвестира – това може да е Fiat, но би могла да бъде и Magna, но в същото време е жизнено важно да продължи да ползва технологиите на GM.”
Винтеркорн потвърди появилата се вече в медиите информация, че бившият маркетинг директор на Fiat и шеф на Alfa Romeo и Abarth Лука дe Мео ще се присъедини към екипа на VW.
В същото време оповестените данни за първото тримесечие на 2009 г. никак не са розови за автомобилния колос от Волфсбург. Оперативната печалба на VW се е сринала със 76% до 312 милиона евро и единствената причина компанията да не е на червено е доброто представяне на Audi и приходите от продажбата на подразделението за камиони в Бразилия (за сумата от 600 милиона евро).
Марката VW отчита оперативна загуба, равняваща се на 279 милиона евро, испанското подразделение Seat - 145 милиона евро, а печалбата на Skoda e намаляла с 28 милиона евро. Приходите на финансовото подразделение на VW са намaлели почти наполовина – 156 милиона евро.
Очакванията за 2009 г. са за спад от 10% на продажбите и за продължаващи негативни тенденции в автомобилния сектор, но все пак с надеждата за положителен резултат за VW и прилежащите към него марки в края на настоящата година.