Virgin прекрати партньорските си взаимоотношения с Wirth Research след изключително слабото представяне на втория болид, конструиран от компанията на Ник Уирт. Бившият технически директор на Renault Пат Саймъндс ще бъде консултант при подготовката на автомобила за 2012 г.
„Взехме решението отборът сам да управлява съдбата си оттук нататък“, коментира изпълнителният директор на Marussia Virgin Анди Уеб за британското издание Autosport. „След съответните консултации с нашия технологичен партньор през последните няколко седмици нямахме друг изход освен да прекратим взаимоотношенията си с него. Вярвам, че стъпките, които предприемаме по отношение на техническото ръководство и процеса на работа, ще ни осигурят здравите основи, които са нужни, за да продължим и да постигнем целите си през следващите години. Това са смели крачки, но и такива, които ще ни позволят да вървим уверено напред.“
Въпреки че връзката между Virgin и Wirth Research приключва, отборът ще има на разположение серия от ъпдейти за автомобила, по които екипът на Ник Уирт е работил досега. Впоследствие обаче се очаква развитието на MVR-02 да поеме в коренно различна посока, като една от спекулациите е свързана с намирането на нов технологичен партньор по подобие на връзката между McLaren и Force India. Именно базираният в Уокинг тим е най-вероятният кандидат, което обаче вероятно означава и смяна на доставчика на двигатели. Virgin обмисля и изграждането на своя техническа база, като бившите производствени помещения на Arrows и Super Aguri в Лийфилд са отлична възможност за реализацията на този план.
Всички тези промени се обмислят още от края на миналата година, когато руският производител Marussia Motors не само е подписал спонсорски договор, но е придобил „съществена“ част от отбора. Това от своя страна обяснява факта, че през този сезон сър Ричардс Брансън изобщо не се появява в падока, нито прави публични изявление относно случващото се с неговия тим.
Наскоро пък Пат Саймъндс подписа с Virigin, но заради забраната, която има след скандала с Renault за Гран при на Сингапур 2008, той няма право да участва директно във Формула 1 до 2013 г. Неговата компания Neutrino Dynamics, както и самият той обаче, имат правото да изпълняват консултантски дейности, каквато и ще бъде задачата им в отбора. Очаква се техническият екип на Virgin да започне активна работа и в аеродинамичния тунел, след като прилагането единствено на методите на изчислителната хидродинамика се оказа неуспешна стратегия на този етап.
Дон Цеци
В заглавието имате грешка! Явно сте имали предвид екскременти!