Вход

Участвай в играта на auto motor und sport и спечели Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Отговорете правилно на въпросите и можете да спечелите някоя от седмичните ни награди или голямата награда - Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Моля, запознайте се с Общите условия на играта

 

Каква е основната разлика между зимната и лятната гума?



Коя компания изобретява първата в света зимна автомобилна гума?



Какво представлява технологията Aramid Sidewall на Nokian Tyres?



Какво представлява технологията Coanda на Nokian Tyres?



За какво служи WSI индикатора за безопасно шофиране върху гумите Nokian Tyres?



Защо Nokian Tyres става първият производител на автомобилни гуми, който използва рафинирани нискоароматни масла при производството на продуктите си?



 

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Високи технологии и за малките мотори на GM

23.12.2014 20:34

Програмата на General Motors за следващите години в областта на задвижването е доста амбициозна. Към вече представените нови 1,6-литрови дизелови и бензинови мотори с директно впръскване се добавя гамата от малки бензинови Ecotec агрегати с три и четири цилиндъра.

GM има намерение да представи в близките години 11 нови машини с работен обем от 1,0 до 1,5 литра. От тях ще се ползват не само Opel, но и Buick, Chevrolet, Holden и разбира се, Vauxhall. Амбициозната програма включва постигане на максимален капацитет от 2,5 милиона агрегата годишно производство в заводите във Флинт (Мичиган), Шенянг (Китай), Сентготард (Унгария), Толука (Мексико) и Чангуон (Южна Корея). След представянето на напълно новия 1,6-литров бензинов двигател, в гамата от двигатели запазващи името си Ecotec, ще последват еднолитровият турбомотор за Opel Adam и Corsa, 1,5-литров атмосферен и 1,4-литров турбоагрегат за Corsa и Astra. Мащабната програма включва машини с директно впръскване и такива с впръскване във всмукателните колектори, принудително пълнене, различни варианти за задвижване с алтернативно гориво – двигатели, които могат да понесат 100 процента етанол (E100) или които работят с природен газ, както и хибридни задвижващи системи. Те ще заменят старата генерация мотори в следващите три до пет години.

Работата по новото поколение Ecotec машини започва преди три години и включва екип от 300 инженери от изследователските и развойни центрове наGM в САЩ, Германия, Индия, Китай и Южна Корея. Заданието на проекта за новите Ecotec машини включва нови двигатели с мощност от 76 к.с. и 95 Нм, до 167 к.с. и 250 Нм.
Повечето от новите машини, които нямат проблем с покриването на стандарта на емисии Euro 6, са с директно впръскване с централно разположени инжектори и налягане на впръскване до 200 бара, променливо газоразпределение, турбопълнене и всмукателни колектори с променлив контур.
Цялата нова гама на GM е базирана на модулна архитектура с еднакъв диаметър на цилиндрите и отстояние на осите им, алуминиев блок с интегрирани чугунени втулки и алуминиева опорна конструкция на коляновия вал. Маслената помпа е с променлив капацитет и смазващи дюзи, насочени към дъната на буталата, а трицилиндровият мотор има балансиращ вал.
Двигателите с директно впръскване ще са с ковани стоманени колянови валове, а при моторите за развиващите се пазари с впръскване във всмукателните колектори валовете ще бъдат от сферографитен чугун. Изпускателните тръби ще са интегрирани в главата, която е конструирана така, че да помести централно разположения инжектор с шест отвора. Всеки инжектор пък е изолиран структурно за намаляване на генерираните шумове. Главите използват завихрящи въздуха всмукателни канали, а степента на сгъстяване ще е от 10:1 (турбо) до 12,5:1 (атмосферни) в зависимост от пазара и вида на горивото. Всички Ecotec двигатели ще използват свещи с интервал на смяна от 241 000 км (!). Лагерите на коляновия вал са оптимизирани с оглед на множеството спирания на двигателя със старт-стоп система, а охладителната система използва електронно контролиран термостат. Всеки един от петте бензинови двигателя ще е с едностепенно пълнене посредством едностуен турбокомпресор с адаптирани за съответния мотор размери и стоманен корпус. По време на работата по програмата Ecotec в GM са изработени 110 експериментални машини, които са били подложени на изпитания, съответстващи на 3,2 милиона изминати километра. По-късно 270 мотора са работили при пълно натоварване по 24 часа в рамките на четири седмици. Някои от тези машини след това са били монтирани във част от общо 735-те автомобила, тествани по целия свят. Според GM новите агрегати са водещи в класа по отношение на специфичния разход на гориво, тегло и шум. Новият 1,4-литров двигател за Corsa с директно впръскване има мощност от 150 к.с. и 235 Нм. Към всичко това ще бъде добавена и гама от нови трансмисии.

Коментари
comments powered by Disqus