С предприетите мерки правителството очаква да бъде увеличена ефективността на транспорта
Американската администрация на президента Доналд Тръмп публикува насоки за въвеждането на автономни превозни средства, наречени AV 4.0. Документът, обобщаващ препоръките на 38 отдела и агенции на 51 страници, обещава „гъвкава, технологично неутрална политика, която ще позволи на обществеността, а не на федералното правителство или на чуждестранните правителства да избират най-рентабилните решения в областта на транспорта и мобилността“. Просто казано, производителите ще имат повече свобода в тази област, никой няма намерение да затяга винтовете.
Американският министър на транспорта Илейн Чао в неотдавнашно интервю за Reuters заяви, че подходът на администрацията на Обама към автономния транспорт е "много предписващ и до голяма степен възпрепятства иновациите".
Властите на САЩ очертаха основните насоки за БПЛА в автоматизирани системи за шофиране 2.0: визия за безопасност (2017) и автоматизирани превозни средства 3.0 (2018), чиито разпоредби са разработени от новата стратегия 4.0. Много внимание се обръща на връзката на автомобилите с инфраструктурата и помежду им, като се спазва киберсигурността и конфиденциалността (защита на личните данни).
Разбира се, безопасността на автономните автомобили е приоритет. В тази част Националният съвет за безопасност на транспорта (NTSB) даде препоръки. Между другото, той обвини тестващия шофьор за смъртта на пешеходец под колелата на изпитателния автономен Uber през март 2018 г. В края на краищата именно тестът на електрониката е задачата на тези тестове и в случай на отказ водачът трябва да вземе мерки за предотвратяване на удар . Сред областите, които би трябвало да допринесат за прехода към масов автономен транспорт, са посочени и съвременни производствени методи и подкрепа за съответното образование (математика, програмиране, инженерство и други науки).
В редица градове в Америка вече има паркове от автономни автомобили, включително такива, превозващи обикновени пътници (най-новият пример е услугата Mercedes в Сан Хосе). Въпреки това властите на страната смятат, че не е направено достатъчно, за да стане този вид транспорт още по-масов.
Администрацията на Тръмп възнамерява да премахне бариерите пред автономните превозни средства. Техническият консултант на Белия дом Майкъл Кратиос заяви, че разработените принципи "ще помогнат за създаването на благоприятна среда за иноваторите за насърчаване на безопасни технологии за автономно движение". Американският министър на транспорта Илейн Чао заяви, че необходимостта от правителствена подкрепа за иновации не е за сметка на безопасността и че потенциално автономните автомобили ще намалят смъртните случаи на пътя. За целта в Щатите постепенно ще се променят и допълват различни регламенти. И в резултат на тези мерки правителството очаква да увеличи ефективността на транспорта като цяло.