Водещите автомобилни пилоти се обявиха срещу опозиционерите, които искат смяна на управлението на Българската федерация по автомобилни спортове (БФАС) и предизвикаха извънредно изборно общо събрание.
Управителният съвет на председателя Александър Александров ще трябва да защитава властта си на 6 април, само половин година след неговото избиране. Срещу бизнесмена има обединение от 35 автомобилни клуба, които недоволстват срещу решенията и направените промени от ръководството и чрез съда предизвикаха нови избори в спорта.
Опозицията негласно е водена от рали пилота Крум Дончев, който издигна кандидатурата на Александров и до избирането му се ползваше със спонсорската му подкрепа. Недоволните клубове вече застанаха зад кандидатурата на настоящия член на УС Радослав Козлеков. Бившият състезател беше основен съмишленик на Александров, но почти веднага след изборите се дистанцира от него и обяви оттеглянето си от УС.
В отговор на опозицията и защита на новото ръководство се обединиха 33 от водещите състезатели в автомобилния спорт. Сред тях са Димитър Илиев, Ясен Попов, Петър Гьошев, Тодор Славов, Николай Златков и Румен Дунев. Те изразиха позицията си в отворено писмо към автомобилните клубове, а преди изборите голяма част от тях подкрепяха другите двама кандидати за председател на федерацията Стоян Рътков и Камен Михайлов.
Пилотите се обявяват срещу "неетичното манипулиране на мненията и позициите на определени клубове", "връщането на статуквото" и "поставянето на личните интереси на управляващите над тези на спорта".
"Ние сме против връщането на предишните методи на управление и разделянето на автомобилните клубове по неясни за нас признаци, принципи или предпочитания. Твърдо против сме връщането в управата на БФАС на хора, които вече оползотвориха възможността да работят за автомобилния спорт, но не допринесоха за развитието му", допълват пилотите.
В позицията си те никъде не посочват името на председателя Александър Александров, но се обявяват в подкрепа на предприетите промени от неговото ръководство. "Нуждаем се от нов, европейски подход на управление, за да имаме шанса заедно да развиваме българския автомобилен спорт с подкрепата на БФАС, а не въпреки нея", завършват пилотите.
Междувременно от Globul обявиха официално, че компанията ще продължи да спонсорира Крум Дончев и през новия сезон. Каква ще бъде програмата му и дали тя ще включва стартове извън България обаче, засега не е ясно.