В Щатите хиперавтомобилът ще бъде сглобяван на ръка, а тиражът - 300 екземпляра
Инженерите на Hyperion Motors работят над своя хиперавтомобил от няколко години - първите тийзъри на компанията в Калифорния се появиха през 2015 г. Независимо от това, автомобилът все не е показаван на живо и те обещават да го пуснат на пазара през 2022 година. Основната тема на проекта не е променена - „космически технологии за пътищата“. Обърнете внимание, че това не е просто полет на маркетинговата мисъл, а съвсем реално състояние на нещата. Други подразделения на Hyperion Inc. работят в енергийния и космическия сектор, а основният им фокус е водородното гориво. Характеристиките на новоото превозно средство говорят сами за себе си: максималната скорост е над 356 км/ ч, автономният пробег е около 1610 км.
„Инженерите по космически технологии отдавна признават предимствата на водорода като най-изобилния и лек елемент в света и с този автомобил потребителите ще изпитат неговата изключителна стойност“, заяви Анджело Кафантарис, изпълнителен директор на Hyperion.
Бърз поглед върху разсекретения XP-1 предизвиква асоциации с дългогодишния концепт GTbyCitroen, изготвен от собствения дизайнер на Citroen Такаши Ямамото през 2010 г. Интересното е, че Hyperion Motors е основана година след премиерата на френския прототип.
Основното предимство на високоскоростния автомобил с водорода пред електрическите хиперавтомобили е теглото. Липсата на тежки батерии, както и монокок от метален композит, използващ въглеродни влакна и титан, позволяват на каросерията да се задържи в рамките на 1032 кг. Според производителя високоефективните електродвигатели с постоянен магнит, тристепенна скоростна кутия и задвижване на четирите колела ускоряват автомобила с две врати до 97 км / ч за по-малко от 2,2 сек. Друг важен плюс е, че пълното зареждане с резервоари от въглеродни влакна отнема около пет минути. Хиперавтомобилите с батерия дори не са близо до това
Джантите от въглеродни влакна са оборудвани с гуми 255/30 ZR21 Pirelli P Zero отпред и 335/25 ZR22 отзад. Отговорни за спирането са карбокерамичните спирачки с дискови с диаметър съответно 457 и 432 мм.
Вътре има седалки от карбон , педали от титан и предавателен лост . Основната характеристика е 98-инчов сензорен екран, който заема целия централен тунел. В допълнение, системите на автомобила могат да бъдат контролирани чрез жестове.
Хиперавтомобилът използва напълно независимо окачване с двойно окачване, направено от ултра лека алуминиева сплав от космически клас. Хидравликата е отговорна за височината на возене. Активна аеродинамична система - корпуси за огледала, които променят обхвата, както и движещи се елементи на каросерията. Последните са слънчеви панели, които се насочват към източника на светлина в спокойни режими на шофиране. В Щатите автомобилите ще бъдат сглобявани на ръка. Естествено, на клиентите ще бъде предложена обширна програма за персонализиране. Общо компанията планира да пусне 300 екземпляра на XP-1. Цената все още не е обявена.
mioiox
Докато тези момчета правят компютърни модели и се съсредоточават в безсмислени глезотии в интериора, Гордън Мъри създаде следващия си хиперавтомобил (от скица до реален прототип), който ще остави ярка следа в историята. С ръчна кутия и без нито един тъч скрийн.