Настоящите задвижващи системи са прекалено сложни и скъпи, твърди австриецът
Тим шефът на Mercedes Тото Волф смята, че Формула 1 е допуснала грешка, заменяйки 2,4-литровите атмосферни V8 с настоящите хибридни задвижващи системи, базирани на 1,6-литрови V6. Те ще се използват минимум още пет години, след което трябва да отстъпят място на по-евтини двигатели.
„Посоката, в която се развива автомобилната индустрия, е интересна. Почти всичко е насочено към електрическата мобилност, но успоредно с това има нови виждания за двигателя с вътрешно горене и комбинацията с електрическо задвижване“, коментира босът на Mercedes за Motorsport.com.
„Мисля, че трябва да обърнем внимание на разходите. Развитието на напълно нова задвижваща система не е правилният път, по който да поемем. Наясно сме, че допуснахме грешка през 2011 и 2012 г., когато направихме изключително усъвършенствани и много ефективни двигатели. Те обаче бяха прекалено сложни.“
Според Волф не се налага цялостна промяна на философията на задвижващите системи. Нужна е обаче целенасочена работа в посока намаляване на разходите.
„В настоящата ситуация смятам, че ни трябва комбинация, каквато използваме сега – двигател с вътрешно горене и хибриден модул, за да постигнем по-добро съотношение между устойчивите системи за задвижване и конвенционалните двигатели с вътрешно горене.“
„Не става дума за опростяване, а за механизъм, който да възпрепятства покачването на разходите. Внедряването на повече електрически компоненти, използването на по-голяма и по-мощна батерия не е достатъчно. Устойчивите горива също са част от бъдещето“, завършва австриецът.