Марката отново ще получи променено лого, ще има електрически Tiguan и Up
В ерата след Дийс Volkswagen се реорганизира - това може да означава и отмяна на планирания нов завод. Дори логото щяло да бъде сменено отново.
Заводът за Trinity, планиран от VW в квартала Варменау във Волфсбург, можа и да не бъде построен. След напускането на предшественика на Блуме, Херберт Дийс, главният изпълнителен директор на VW AG Оливер Блуме и главният изпълнителен директор на марката Volkswagen Томас Шефер имат нови планове за моделната гама, които могат да направят завода излишен. Във фокуса на замислите им е модернизация на MEB (модулна система за електрически задвижвания) и спасяване на силната марка Golf в света на електрическите автомобили, както и електрификация на компактния SUV модел Tiguan, който е изключително важен за VW.
VW вече не възнамерява просто да замени през 2025 г. актуалния MEB с SSP (Scalable Systems Platform), а по-скоро да го модернизира значително преди това – все пак VW не иска да изостава от южнокорейската конкуренция на Hyundai и Kia например. Корейците пуснаха впечатляващите електрически автомобили Hyundai Ioniq 5, Genesis GV60 и Kia EV6. Налице е и Tesla с нейното образцово управление на зареждането и дълги автономни пробези. Твърди се, че отговорните фактори във VW искат да инвестират 1,5 милиарда евро, за да направят MEB по-лек, да увеличат постоянната мощност на зареждане до 175 – 200 киловата (в момента е между 135 и 150 кВт) и значително да увеличат пробега на автомобилите. За последното инженерите на VW работят върху батерии с т.нар. универсална клетка, която ще се използва в 80 процента от електрическите автомобили на групата. Освен това мениджърите ускоряват въвеждането на универсалната клетка - тя ще се използва в съвременните MEB модели, а не чак в SSP, който ще наследи MEB.
Trinity става SUV
Една от най-големите развойни инвестиции на VW е разработката на софтуер. Тъй като все още има проблеми с него, луксозният седан Trinity също се отлага сериозно – с поне 18 месеца, от 2026 на 2028 г. Освен това VW следва пазара, който все още предпочита SUV модели – така че Trinity може да бъде по-скоро SUV, отколкото седан, което от своя страна трябва да окаже влияние върху подобни модели на Audi и Porsche.
Стандартът за емисии Euro 7, приет наскоро от ЕС, също показа ясно на шефовете от VW, че вероятно автомобилите с двигатели с вътрешно горене ще отпаднат по-рано, отколкото се предполагаше досега. Относно модели като VW Polo се смята за малко вероятно да може да се произвеждат рентабилно с двигател с вътрешно горене. Така в главния завод във Волфсбург производствените линии може да се освободят и новата сграда във Варменау да стане излишна. Реорганизирането на производството в главния завод обаче се счита за изключително сложно – тук Блуме, който по времето на Дийс вероятно е подкрепял неговите планове за ново строителство, и Шефер преговарят със съответните отдели в заводите. Отпадането на Polo с двигател с вътрешно горене не означава, че името му ще изчезне – то също трябва да бъде възкресено като електрически модел. А с електрическия Up е на път да бъде възроден и един още по-малък електромобил. Въпреки доброто търсене VW прекрати производството на е-Up. Сега той може да се завърне, за да предложи на клиентите на VW евтино навлизане в електромобилността.
Нов електрически Golf, образец ще е Golf VII
Електрическият Tiguan, обявен за 2026 г., трябва да идва от Волфсбург и да има пробег от около 700 километра. VW приема сериозно и критиките към ID.3 – вече се подготвя обширна модернизация през 2023 г. ID.2 получава напълно нов дизайн – и независимо от това е планирано да излезе на пазара през 2025 г. Golf може да се предлага и като електрически автомобил. VW би искал да запази качеството и универсалността на легендарния компактен модел в електрическата епоха. Показателно е, че тук образец няма да е актуалният Golf VIII, а неговият предшественик от седмото поколение. В допълнение VW ще се съобрази с масовата критика към системите за управление на функциите. Така че отново би трябвало да има волани с бутони за управление – като начало, за предстоящите Passat и Tiguan.
Освен това колегите от FAZ са научили, че много мениджъри на VW не харесват логото на марката, което беше обновено през 2019 г. Смятат го за скучно, безформено и некрасиво. Тук също в краткосрочен план може да има значителна промяна обратно към повече изразителност и пищност.