Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Volkswagen Caddy V: Петият елемент

17.04.2021 12:16

Първи впечатления от пътническата версия 2.0 TDI Life

Петото поколение на Caddy преминава към модерната MQB платформа – качествен скок, благодарение на който популярният модел на VW може да предложи комфорт на возене, поведение на пътя и системи за асистенция на водача, сравними с тези при леките автомобили в компактния клас.

Петото поколение на VW Caddy прави едновременно няколко големи крачки напред в бъдещето, демонстрирайки актуален дизайн с повече лайфстайл звучене и изобилие от модерни технологии. Докато предшественикът му, произвеждан от 2003 година и преминал през няколко сериозни етапа на обновление, все още ползваше технологичната основа на Golf V, новото издание на практичния модел стъпва на най-модерната платформа на германския гигант. За клиентите това означава преди всичко значително повишаване на ефективността, възможност за поръчка на последното поколение асистиращи системи, познати от Golf VIII и като цяло - изравняване на възможностите и удобствата на Caddy с тези при постепенно напускащите автомобилната сцена пътнически ванове.

Модерни времена

Новата технологична платформа е опакована в добре позната като пропорции, но въпреки това сериозно модернизирана като линия, детайли и общо излъчване каросерия, която се разграничава максимално от закръглените форми при предходните генерации. Влиянието на стилистиката на Golf и отчасти на ID.3 е добре забележимо, но цялостният характер на Caddy V си остава самостоятелен и автентичен.

Разбира се, стремежът към максимално практично, ефективно и функционално оползотворяване на пространството продължава да свири първа цигулка в цялостния ансамбъл от качества на новия модел, а затвореният неостъклен лекотоварен фургон (широко популярен като „Kastenwagen”) ще продължи да бъде най-важният член на новата моделна гама от гледна точка на производствения тираж. Не по-малко важна е и пътническата „Kombi” версия на VW Caddy, която изпълнява ролята на своеобразен многобоец, съчетавайки способността за комфортен превоз на хора с транспортните възможности на лекотоварните модели. Ключова роля за тази многофункционалност играе задният мост на новия модел, в който товароносимостта на твърдата греда е съчетана с модерна схема на окачване с надлъжни носачи и реактивна щанга, а листовите ресори на предходното поколение са заменени с винтови пружини. Тази стъпка извежда комфорта на возене на качествено ново равнище наред с много по-доброто ниво на обезшумяване на ходовата част и купето.
Възможността за използване на технологичните предимства на платформата MQB личи и в драматично промененото арматурно табло със солидни материали и електронна архитектура, която в зависимост от нивото на оборудване може да бъде изведена до нивото на Golf VIII по отношение на цифровизацията на контролните прибори с големи екрани и управление на функциите със сензорни панели и плъзгачи на централната конзола и волана.

Движеща сила

Caddy дебютира на пазара с гама от варианти на двулитровия TDI с SCR система за селективно третиране на отработилите газове с два катализатора и "twindosing" – двойно впръскване на добавката AdBlue, която свежда вредните емисии до изключително ниски равнища. Базовият дизел с 55 кВт се предлага само при товарния VW Caddy Cargo, докато пътническите варианти дават възможност за избор между 2.0 TDI със 102 к.с. и 122 к.с. Напълно достатъчен и отлично балансиран като възможности и цена при всекидневна употреба е вариантът със 102 к.с. и шестстепенна механична трансмисия, който осигурява добра тяга на 1,7-тонната машина още в ниските оборотни режими и разполага с достатъчен запас от мощ за комфортно и икономично пътуване по магистрала. В такива условия проличават сериозните усилия, вложени за повишаване на акустичния комфорт – аеродинамичният шум и звуците от работата на ходовата част са изтласкани на толкова заден план, че родството с предишните поколения е практически напълно заличено. Много добро впечатление прави и новото, по-директно управление Servotronic, което в съчетание със споменатия вече заден мост е в състояние да впечатли и почитателите на динамичния стил на шофиране със своето стабилно и лесно за контролиране поведение в завоите.

ЗАКЛЮЧЕНИЕ

Основният коз на новия VW Caddy определено е качествената промяна по отношение на комфорта, електронното оборудване и поведението на пътя, но моделът не е загубил нищо от пословичната практичност в работното и семейно ежедневие, на която се гради популярността на предходните четири поколения.

Текст: Мирослав Николов
Снимки: Volkswagen

Коментари
comments powered by Disqus