В годишния отчет на концерна Volkswagen се казва, че компанията има намерение да увеличи броя на моделите си с хибридно и чисто електрическо задвижване.
Нещо, което всъщност се случва. Лесно е да се досетим, че след пускането в продажба миналата есен на електрокара e-up! (от 26 900 евро за Германия) и показания сериен с двойно задвижване хечбек Golf GTE, нямаше нужда дълго да се чака и електрическият e-Golf. Той се появи на местния пазар през втората половина на февруари при цена от 34 900 евро. Предполага се, че собствениците на електрокара ще го използват основно в града, а за дълги пътешествия ще се налага допълнително зареждане на акумулаторите, за което се създават необходимите условия. А за всички клиенти на e-up! и e-Golf компанията им предлага да сменят своите традиционни Volkswagen-и с новите електрокари сумарно за 30 дни през годината в продължение на три години безплатно.
Новата модулна платформа MQB позволява с висока ефективност и относително малки загуби да пуска на един конвейер, буквално „броня до броня”, широка гама от най-различни като начин на ползаване автомобили - от обичайните до водородните. Истина е, че перспективата не е във водорода е, но сама по себе си това е любопитно. И още нещо интересно в годишния отчет: „Нищо не ни пречи във всеки един наш автомобил електрическа сисема за задвижване от какъвто и да е клас, например в Passat”.
Междувременно компанията производител потвърди, че планираните инвестиции в размер на 84,2 млрд. Евро за периода 2014–2018 г. близо 2/3 от тях ще бъдат насочени към развитие на новите системи за задвижване (в това число хибридни и електрически), както и в екологични фирмени производствени процеси. Във връзка с това още през тази година във Волфсбург създадоха ново изследователско подразделение e-mobility, където хиляда специалисти ще проектират именно електрически силови установки.
Според прогнозите на Volswagen до 2020 г. електромобилите ще съставляват 3% от световния пазар, при това в градовете техният дял ще е значително по-голям. Разходите за създаването на нови производства на електрически компоненти ще бъде за сметка на всички брандове в концерна.