Актуалният e-up! има батерия с капацитет 18,7 кВтч и пробег 160 км по цикъла NEDC
В началото на април, когато писахме за създаването на чисто електрически вариант на градския автомобил Skoda Citigo (прототип E-Pilot), предположихме, че близнакът Volkswagen e-up! също като Skoda ще получи батерия с увеличен капацитет. Сега тази информация е официално потвърдена от шефа на маркетинговия отдел на Volkswagen - Юрген Стакман. В интервю той заяви, че бебето e-up! с увеличен автономен пробег ще бъде представени през септември на автомобилното изложение във Франкфурт. Междувременно Volkswagen e-up! ще претърпи и обновяване.
Версията e-up! ще отнеме само няколко процента от общите продажби на модела в Европа (97 366 единици през 2018 г.). Независимо от това, в пресата се появи предположение, че след известно време компанията ще преустанови производството на Volkswagen up! с двигател с вътрешно горене и ще остави само електрическата версия в каталога.
Актуалната версия на e-up! в Германия струва 23 570 евро. Електромоторът има мощност 82 к.с., 210 Нм, ускоряването до сто отнема 12,4 сек, а максималната скорост е 130 км/ч.
Според неофициални данни хечбекът Citigo E-Pilot може да измине 270 км с едно зареждане. Но окончателните числа по време на производството на модела може да бъдат подобрени (някои източници предполагат около 300 км). През четвъртото тримесечие на 2019 г. електрическият Citigo ще стане сериен (вероятно ще получи и обозначението e-Citigo). Тогава, на теория, и актуализираха Volkswagen e-up! трябва да се продава с подобни технически параметри.
Актуалният e-up! има батерия с капацитет 18,7 кВтч и автономен пробег 160 км по цикъла NEDC . А според цикъла WLTP производителят посочва пробег от 120 до 160 км в зависимост от избрания режим, настройките на климатроника и т.н. И честно добавя: "През зимата, от -10 до +5 ° С - 80-120 км."
Интензивното развитие на цялата моделна фамилия ID. върху платформата MEB, предназначена специално за електрически превозни средства, не означава забравяне на други електрически проекти. Във всеки случай, електрическият Volkswagen e-up!, създаден въз основа на конвенционален бензинов модел, ще продължи да съществува и дори ще играе голяма роля в разширяването на продажбите на електрическите автомобили на марката, според Юрген Стакман. „Работим, за да дадем на up! втори живот”, подчерта топ мениджърът. А първият сериен електромобил върху платформата MEB- хечбекът Volkswagen ID, ще празнува премиерата си във Франкфурт през септември 2019.