Тест на най-мощния Golf в изпълнение комби
Да се състезава, да тегли прикачен товар или да превозва цялата фамилия - може ли да се справи с всички задачи наведнъж Golf R Variant? Време е да проверим!
Представете си, ако Тимъти С. Ледърман, който патентова мултиинструмента през 1980 г., беше изобретил революционния мултиинструмент едва през 2021 г. Ежедневието с VW Golf R Variant изглежда подобно. От една страна, радикално, но и практично спортно комби с вътрешно пространство като на повечето автомобили от средния клас и дори идва с теглич. В допълнение: задвижване на всички колела, включително система Torque Vectoring на задните колела, в комбинация с изключително прецизно управление на предния мост.
Дори и във версия Variant, Golf R си остава непоколебимо динамичен автомобил. Не само благодарение на мощния си двулитров турбодвигател, но и на и трансмисията с двоен съединител, която е колкото способна, толкова и послушна, а времето за превключване на предавки е направо фантастично. Ходовата част на свой ред е настроена неутрално и сигурно.
Спонтанното кормилно управление позволява светкавична смяна на посоката, колелата на предния мост моментално се съгласяват, а в зависимост от агресивността на каране може да си помагате с педала на газта без да се страхувате от липса на сцепление заради задвижването на всички колела. Това означава, че динамичните характеристики са налице не само на сухо, но и на мокро и сняг, защото Golf R вдъхва голямо доверие при всякакви условия. Още по-добре е, че всичко това не жертва ежедневната пригодност. Опционалната адаптивна ходова част поддържа комфорта на возене на повече от приемливо ниво, а двигателят може да работи и тихо, докато вие седите в комфортните вградени седалки.
Никой не е безгрешен
Но сега идва и неприятната страна: електрониката на борда все още е непроменена и значително затруднява всекидневното изживяване. Освен това, асистентът за аварийно спиране плаши водача със силен звуков сигнал и силни вибрации дори на почти празна магистрала. В допълнение, асистентът за паркиране в комбинация с парктрониците спира толкова внезапно и рязко, че само деактивирането му ще ви позволи да влезете в паркомястото, което сте си избрали.
Лошата мултимедия и евтините материали в интериора оставят още какво да се желае
Инфо-развлекателната система е изключително бавна в началото, а когато системата се зареди, усложненото опериране с нея си остава досадно. Също така разочароващо за кола, струваща повече от 50 000 евро: пантите на капака са само наполовина боядисани, забелязват се и някои неособено привлакателно изглеждащи елементи на задната врата, а интериорът изобилства от твърда пластмаса.
ЗАКЛЮЧЕНИЕ
Динамика при шофиране, комфорт, практичност - налични са и са по-добри от всякога. И все пак Golf R Variant не успява да се превърне в автомобилно швейцарско ножче заради някои функционални недостатъци.
Текст: Карл Новак