12 марки на групата продадоха повече от 10 милиона автомобила в световен мащаб за миналата година, Porsche записа най-голям ръст
Volkswagen Group продаде общо 10 217 000 превозни средства в световен мащаб през 2014 г. и неговата печалба преди облагане с данъци нарасна до 14,8 милиарда евро. Като цяло печалбата на групата също нарасна до 7,3%, в сравнение с 5,9% през 2013.
От 12 марки в състава на VW Group Porsche показа най-голям относителен напредък спрямо предходната година, като продажбите на производителя от 155 000 единици през 2013 г. достигнаха до 187 000 единици през 2014, включително 59 363 продажби на новия Macan. Porsche също продаде 545 екземпляра 918 Spyder.
Самата марка VW продаде 6,119 млн. автомобила в световен мащаб. Главният изпълнителен директор VW д-р Мартин Винтеркорн обяснява резултата с политическата криза, която засегна руския пазар, както и „непрекъснато сменящите се валутни курсове и несигурната глобална икономика”.
Лидер по продажби на VW е моделът Golf с глобални продажби от 1,011 млн. единици за миналата година, докато през 2013 бяха регистрирани 824 629 нови единици.
На следващото място след бестселъра е Jetta (познат като Sagitar в Китай), който е с 926 277 единици, следван от Polo (753 754 броя ) и Passat (747 583 броя). VW също продадени 4061 автомобла Phaeton и 106 екземпляра от супер екологичния модел XL1.
Skoda прескочи бариерата от 1 милион продажби, като декларира продадени 1 049 682 коли. Octavia води с 397 433 продажби. Маржът на печалбата на Skoda е нараснал от 5,1% до 7%, което го прави един от по-печелившите производители на масови автомобили в света.
Seat остава на червено, въпреки че през 2014 г. продажбите на испанския производител нараснаха с 10% до 394 860 единици, голяма част от тях се дължат на модела Leon, чиито продажби скочиха от 114 000 до 157 087 единици. Загубите на марката, които през 2013 бяха 151 млн. евро, през миналата година вече са намалени до 127 млн. евро.
Британската марка на VW – Bentley, успешно атакува рецесията като продаде 11 033 автомобила през 2014 г. В това число са включени 4556 продажби на Flying Spur и 3442 продажби на Continental GT.
Както бе съобщено по-рано тази седмица, Audi отчете много добра година, с продажби до 1,744 млн. автомобила за миналата година от 1,578 млн. през 2013 г., което представлява увеличение от 10,1%.