Херберт Дис твърди, че Европа е засегната по-сериозно от другите региони
Volkswagen Group твърди, че нейната трансформация към превръщане във „водещ доставчик на електрическа, цифрова мобилност“ е ускорена, а не забавена от пандемията на коронавируса.
Коментарите на главния изпълнителен директор Херберт Дис идват въпреки значителния удар по продажбите в световен мащаб с повече от една пета през първите осем месеца на финансовата година.
Общо 5,6 млн. автомобила са доставени преди края на август, в сравнение със 7,1 млн. през същия период през 2019 г. Западна Европа е най-засегнатият регион с 30,9% спад в доставките до клиентите, Китай (най-големият пазар на концерна ) отчитаи най-малкия регионален спад, с 11,5%.
Въпреки спада в продажбите, концернът успя да увеличи своя глобален пазарен дял, с 0,4% до 13%. В Западна Европа той нарасна с 0,8% до 23,7%, отразявайки въздействието на пандемията върху по-големия пазар. Нетната ликвидност все още е 18,7 млрд. евро (17 милиарда британски лири) през второто тримесечие на 2020 г. - силен резултат в сравнение с конкурентни концерни производители. Намаляването на запасите (автомобили на склад) поради производствени паузи се казва, че е решаващ фактор.
Масовите марки, като Volkswagen, Skoda и Seat, претърпяха най-големия шок , като доставките намаляха с близо 23% като цяло. Премиум марките (Audi и Lamborghini) намаляха с 16,2%, а спортните и луксозните марки като Bentley, Porsche и Bugatti са паднаха 5,6%. Концернът очаква продажбите през септември действително да нарастват годишно, като по-специално Seat / Cupra и Skoda се насочват към положителна перспектива в края на годината.
Volkswagen получи повече от 30 000 поръчки (не само резервации) за електрическия автомобил ID 3, тъй като поръчките започнаха по-рано тази година, твърди Дис. Амбициите на наскоро представения D 4 включват годишни продажби до 500 000 броя до 2025 г.
Дис изчисли, че Porsche е на път 50% от автомобилите, които продава, да бъдат електрифицирани до 2025 г. „най-късно“. Оперативната му печалбапрез 2020 г. е здравословна 10%, а в бъдещата цел да се повиши до 15%.
Твърди се, че Audi е „лидер на световния пазар“ в електрическите кросоувъри под формата на E-tron. Производството на E-tron GT започва в края на 2020 г., като Q4 E-tron и Q4 E-tron Sportback ще се появят през 2021 г. Подразделението Artemis на марката, разработващо следващото поколение електрически Audi, ще бъде първият, който ще използва нова операционна система на Volkswagen Group, наречена VW OS.
Що се отнася до пандемията, Дис каза, че степента на инфекция в рамките на 670 000 служители е 0,11%, една трета от процента на населението на Германия. Компанията има собствен тестов център във Волфсбург, където извършва 2400 теста за вируса на ден.
Дис не обърна внимание на продължаващите слухове, че марката Cupra може да вземе стратегически приоритет пред майка си Seat, като подчерта, че първата ще бъде една от основните марки на VW Group по отношение на растежа на продажбите и печалбата. Той също така избягва съобщенията, че концернът ще продаде Bugatti на Rimac преди края на годината.
Ковмпанията също така отхвърли обвиненията за манипулация на пазара, свързани със скандала с емисиите Dieselgate. Производството в окръжния съд в Брунсуик в Германия срещу Дис и настоящия председател на борда на Ханс Дитер Пьоч е прекратено. Сега работата е фокусирана върху бившия изпълнителен директор Мартин Винтеркорн.
Пьоч заяви, че производството срещу Винтеркорн „не касае Volkswagen AG“, тъй като ролята му е уредена с глоба през 2018 г. Позовавайки се на по-широки регионални дела и разследвания, предимно в САЩ, той твърди, че компанията „не се опитва да предотврати по-нататъшни разследвания; ние обаче сме длъжни да защитим интересите на Volkswagen AG и неговите акционери ”. Тя сътрудничи със съответните органи „във възможно най-голяма степен“.
Дис приключи срещата на Общото събрание с твърдението, че концернът е „по-подготвен“ от съперниците си за похода на електрификация и въвеждането на по-строги цели за флота на CO2. Въпреки това „усилията за трансформиране трябва да бъдат допълнително засилени, за да бъде подкрепена Зелената сделка на Европейската комисия“, каза той.