Чехите ще се концентрират върху автомобили на цени между 10 000 и 20 000 евро, като Dacia
Изпълнителният директор на VW Group Херберт Дис изглежда е решил да прекрати клонирането на модели, практикувани от марките Volkswagen, Skoda и SEAT: „Ако три или четири марки с еднакви продукти се конкурират в една и съща целева аудитория, всички участници трябва да платят за това. Ето защо трябва да разширим възможностите на марките и, ако е необходимо, да променим позиционирането им, като в същото време засилим взаимодействието “, казва шефът на концерна.
Според този план SEAT ще се превърне в Cupra, а Skoda ще „попадне“ в бюджетния сегмент, тоест ще се концентрира върху автомобили на цени между 10 000 и 20 000 евро, като Dacia с Renault. Немският вестник Suddeutsche Zeitung излезе със заглавие „Skoda трябва да стане евтина марка“, като по този начин принуди Skoda да увери писмено своите служители, съобщава Automotive News.
Бъдещето на чешката марка все още се символизира от концепта Skoda Vision iV, който предвещава сериен Eniaq. След него трябваше да излязат още няколко електрически автомобила, но сега едва ли ще получат одобрението на VW Group.
Шефът на Skoda Бернард Майер увери персонала в писмо, че ценностите на марката „няма да се променят в бъдеще“, а обратът в позиционирането е „нормален процес“. За да даде увереност на колегите си, Майер спомена за новия завод на VW Group в Турция, където Skoda ще доминира.
Флагманският Superb не се вписва в диапазона до 20 000 евро, тъй като струва от 28 850. Източниците обещават, че моделът ще издържи поне още едно поколение.
През последните години Skoda донесе повече пари от марката Volkswagen, тъй като разходите за развойна дейност са сравнително малки, а производството в Чехия е по-евтино, отколкото в Германия. Поради това Skoda си създаде силни противници и един от основните е лидерът на профсъюза Бернд Остерло, член на надзорния съвет на концерна. Той призовава Skoda да бъде предпазлива, тъй като е възможно да й бъде блокиран достъпът до най-новите технологии на Volkswagen. Малко вероятно е това да се случи, но изпращането на марката в сегмента с ниска печалба изглежда вече е решен въпрос. Михаел Йост, продуктовият стратег на VW Group, смята, че "Skoda може да обслужва източноевропейските пазари по-интензивно."