Ще тръгнат 35 автономни микробуса Buzz AD (Autonomous Driving) и десет автобуса Scania
Държавната инвестиционна компания Qatar Investment Authority (QIA) и Volkswagen се договориха да създадат автономна система за обществен транспорт Project Qatar Mobility y в Доха, столицата на Катар. По маршрутите в модерния район Западен залив (там е по-голямата част от най-високите небостъргачи на Катар) ще тръгнат 35 автономни микробуса Buzz AD (Autonomous Driving) и десет „усъвършенствани“ автобуса Scania. Закритите им тестове ще започнат през 2020 г., а през 2021-2022 г. трябва да стартира пробна работа на системата с обикновени пътници. Автономността е от четвъртото ниво и, разбира се, без вредни емисии.
Като концепт електрическият микробус. Buzz бе представен през 2017 г. Сега компанията ще трябва да произведе пробна партида с висока степен на автономност. В сериен модел ID. Buzz ще се превърне през 2022 г.
Споразумението Project Qatar Mobility бе подписано от шефа на Volkswagen Group Херберт Дис и изпълнителния директор на QIA Мансур Бин Ибрахим Ал Махмуд.
Технологията за автономно шофиране за проекта ще бъде осигурена от дъщерното дружество на Audi - Autonomous Intelligent Driving (AID), което се занимава с изследвания по тази тема за целия концерн Volkswagen. Ванът ID. Buzz ще бъде произвеждан от подразделението Volkswagen за лекотоварни автомобили. Като част от концерна, на него е поверено развитието на „мобилността като услуга” (MaaS), такси- роботи и други подобни с помощта на MOIA (това е друго дъщерно дружество на Volkswagen Group). Именно MOIA ще добави от себе си приложение за поръчка на съвместни пътувания с автономни автомобили (ride-pooling). Всичко това трябва на практика да бъде разработено до 2022 г., когато Катар ще бъде домакин на Световната купа по футбол. След експеримента през 2022 г. Доха ще послужи като основа за по-нататъшни изследвания в тази област.
От март 2019 г. концернът тества пет безпилотни електрически Golf-а в Хамбург (на заден план е електрическата совалка MOIA). Това не е първият опит: Volkswagen започва ранните експерименти с автономно управление през 1986 г., докато по-интензивните стартират през 2000-е. Експериментът в т Доха трябва да бъде най-големият досега.
Между другото, това не е първият път, когато подобни спортни събития са мотив за въвеждането на автономен транспорт. И така, Toyota възнамерява да разгърне цяла гама „мобилност на бъдещето“ на летните олимпийски игри през 2020 г. в Токио, а концернът Hyundai планира да разработи такъв усъвършенстван транспорт, включително автономни автомобили в Лос Анжелис, за летните олимпийски игри 2028 г.