От 2022 г. заводите на концерна в Емден и Хановер ще произвеждат модели от фамилията I.D.
От 2019 до края на 2023 г. Volkswagen Group ще инвестира 44 млрд. евро в разработването на електрически автомобили, автономни автомобили, мобилни услуги и цифровизация както в модели, така и в заводите. Това ще бъде около една трета от общите разходи на концерна за посочения период. В това число не влизат разходите за разработване на съвместни предприятия в Китай, които не са включени в консолидирания бюджет на автомобилния гигант.
На водещата снимка от ляво на дясно концептите: I.D. (в серийно производство от 2019 г., вероятно под името I.D. Neo), I.D. Crozz (в серийно производство от 2020 г.), I.D. Vizzion и I.D. Buzz (последните два модела ще стъпят на конвейера през 2022).
Известно е, че експерименталният електрически Golf, прадядото на е-Golf, се появи през 1976 г., само няколко години след появата на първото поколение на Golf. Електрическият T2 Transporter пък е роден още по-рано, през 1972 г., при което за клиенти компанията произведе около 120 броя.
Междувременно концернът определи първите си заводи в Европа, които ще бъдат специализирани в производството на електрически автомобили от ново поколение. По-рано Volkswagen Group обяви, че предприятието в Цвикау ще започне да сглобява модел върху платформата MEB някъде през втората половина на 2019 г. Сега надзорният съвет на концерна одобри планове за новото предназначение на редица заводи.
"Една от целите на стратегията на Volkswagen Group е да ускори темпа на иновациите. Ние съсредоточаваме нашите инвестиции върху бъдещите области на мобилността и системно прилагаме нашата стратегия ", каза Херберт Дис, генерален директор на концерна.
От 2022 г. заводите в Емден и Хановер ще произвеждат модели от фамилията I.D., докато Емден ще бъде специализиран в електрически автомобили на няколко марки, а на Хановер ще бъде поверен ванът I.D. Buzz, който ще бъде произвеждан и с двигател с вътрешно горене. Предприятието в Емден ще бъде изцяло променено, което означава прехвърляне от там на семейството Passat през 2023 г. във фабриката на Skoda в Квасини, Чехия. Passat ще бъде произвеждан успоредно с Kodiaq и Superb. Каroq и Ateca, които в момента правят в Квасини, ще бъдат преместени в нов многомарков завод в Източна Европа (строителната площадка все още не е определена).
Оптималната структура за автоматично сглобяване на електрическите автомобили и разширяване на роботизацията означава ускоряване на производството и намаляване на разходите за труд. Само в завода в Цвикау ще бъдат сглобявани 330 000 електрически автомобила годишно. Разбира се, 660 000 служители от цял свят (290 000 от тях в Германия) са доволни от напредъка, но се притесняват за работните си места си. Ръководството на концерна обаче обеща да избегне принудително уволнение до края на 2028 г.
Известно е, че плановете на концерна предвиждат производство на 50 чисто нови електрически модела до 2025 г., които ще бъдат сглобявани в шестнадесет фабрики с общ капацитет над един милион. Моделната гама трябва да варира от луксозния и мощен хечбек Porsche Taycan до неназован компактен бюджетен електрически кросоувър. Електромобилите на концерна ще използват няколко платформи ( MLB Evo, MQB, MEB, e-platform и PPE), докато гръбнакът на моделната фамилия освен четирите модела на водещата снимка ще има и други електрически автомобили.