След загубите от „дизелгейт” немците се стремят да намалят разходите по всевъзможни начини
Меморандумът за разбирателство, подписан от Ford и Volkswagen през юни, постави основата за по-тясна връзка между двата гиганта. В индустрията започнаха да се говори за създаване на нов супер съюз, подобен на Renault-Nissan-Mitsubishi. Междувременно представител на Ford в коментарите си обаче ясно ограничи условията - няма да има смесено акционерно участие и няма да има сливане. Но сътрудничеството в редица партньорски области значително ще бъде засилено. Подробности ще обяви изпълнителният директор на Volkswagen Group Херберт Дис на 16 ноември по време на представянето на десетгодишния план за концерна.
След загубите от „дизелгейт” Volkswagen се стреми да намали разходите по всевъзможни начини, включително и в разработките.
И двете компании имат необичайно голям багаж от модерни и екзотични разработки. Например, наскоро концернът Volkswagen (нейното дъщерно дружество CODE Lab в Сан Франциско), заедно с компанията D-Wave, използваха квантов компютър, за да разработят система за управление на трафика, която е по-съвършена от вече съществуващите.
Вътрешни източници твърдят, че Дис вижда техническото сътрудничество с Ford (и вероятно с други партньори) като начин за ускоряване на работата по разпространението на електрически автомобили и насърчаване на автономните технологии за управление. Последното направление във Ford е на много високо ниво. В рамките на концерна Volkswagen лидер в тази област е Audi. Това сътрудничество може да увеличи ролята на „четирите пръстена”, които като цяло се смятат за водещ технологичен и изследователски център за развитието на концерна VW, се казва в публикация на авторитетното издание Automotive News.
Пресичането на разработки в рамките на концерна Volkswagen не е изненадващо, но сега има курс към още по-голяма централизация. По-специално, нейните марки ще имат куп електрически модели върху няколко общи платформи. Възможно е някои от тях да стигнат и до Ford.
Други области на взаимодействие и намаляване на разходите многократно се появяват в пресата. Това е клониране на модели и потенциалното им обединяване, като например Amarok с Ranger. Или пък двигателите, софтуера, алтернативните задвижващи системи и много други. В случая с пикапите, Ford трябва да има водеща роля. В областта на водородните горивни клетки, тъкмо обратното, Ford може да получи сериозна помощ от германците. В тази област в концерна VW основната роля отново ще играе компанията Audi.