Опциите за изтегляне ще помогнат за запазване на цената на кросоувъра от 20 000 евро
Volkswagen е готов да даде първа представа в близко бъдеще за жизненоважния кросоувър ID 2 от 20 000 евро, който ще оглави голямо нападение на Volkswagen Group на пазара за електромобили от начално ниво, когато се появи в продажба през 2025 г.
ID 2 ще бъде първият модел, построен върху новата платформа MEB Entry, която се разработва, за да позволи достъпни малки електромобили, и ще бъде последван от модели от сестрински компании Seat, Skoda и вероятно Audi. Първоначално Volkswagen Group планираше да пусне първия модел MEB Entry през 2023 г., но това беше отложено с две години поради предизвикателствата при производството на автомобили, които могат да бъдат продадени с печалба на целевата цена от 20 000 евро (17 000 паунда). Забавянето ще позволи както увеличаване на търсенето на електромобили, така и развитие на батерийната технология, което би трябвало да помогне на производителя да постигне целта си.
ID 2 ще бъде компактен кросоувър със същия размер като T-Cross, задвижван от двигател с вътрешно горено, въпреки че EV разположението с плосък под означава, че ще предлага повече пространство в салона , по-близо до това на по-големия T-Roc.
Volkswagen също така разработва малък хечбек с идентификация 1, който ще бъде близък по размери с Polo, но първо ще се съсредоточи върху кросоувъра.
Опасенията остават, че дори до 2025 г. технологията няма да позволи малък електрически хечбек да се продава на същата цена като версия с ДВГ с еднакви габарити.
ID 2 ще играе ключова роля в разширяващия се асортимент на Volkswagen ID на серийните електромобили. Компанията вече пусна хечбек на семейството 3, SUV ID 4 и горещ SUV ID 4 GTX. Единственият китайски SUV ID 6 е представен, а купето ID 5 SUV-купе ще бъде показано в прототипна форма GTX на изложението в Мюнхен. MP Buzz MPV и неговият еквивалент на търговския микробус ще пристигнат следващата година.
Volkswagen също работи върху своите електромобили от следващо поколение, като се започне с луксозния седан Project Trinity, който се очаква през 2026 г. с възможност за автономно шофиране.
Volkswagen Group инвестира сериозно в надграждането на своята софтуерна технология и наскоро започна да предлага безжични актуализации за ID 3 и ID 4. Тази технология също така позволява на Volkswagen да предлага определени функции на автомобила като опции за изтегляне и такива системи вероятно ще функционират на ID 2. Продажбата му с ограничен брой опции ще запази продажните цени надолу, като купувачите ще могат да надстроят автомобилите си по-късно.
Тази технология за свързване също ще бъде от жизненоважно значение за вероятното използване на моделите MEB Entry във флотите за мобилност, споделящи пътувания, което позволява на потребителите да ги наемат чрез смартфон и да активират конкретните функции, които искат.
Концернът Volkswagen е в процес на въвеждане на унифициран дизайн на акумулаторни клетки за по-голямата част от бъдещите си модели EV, за да помогне за намаляване на производствените разходи чрез по-голяма икономия от количеството. Но докато клетките ще бъдат унифицирани, цялостният дизайн ще позволи използването на различни материали за батерийните клетки.
Моделите MEB Entry ще използват литиево-желязо-фосфатна технология, която Volkswagen Group изчислява, че ще бъде с около 50% по-евтина за производство от сегашните клетки на батерията. Технологията на железен фосфат има ограничения по отношение на обхвата и времето за зареждане, но шефовете на Volkswagen Group смятат, че това е по-малък проблем, като се имат предвид обикновено по-малкото километри , изминати от градски автомобили от начално ниво.
Платформата MEB Entry вероятно ще позволи няколко размера на батерията, вариращи от 30 кВтч до 45 кВтч. Това би означавало диапазони от 190 до 300 км. Разбира се, целевата цена от 20 000 евро лири е за базовите модели с най-малката батерия, като моделите с по-високи спецификации вероятно ще струват от около 25 000 евро.
Постигането на икономии от количеството в производството ще бъде от ключово значение за постигане на началната цена от 20 000 евро на моделите MEB Entry. Volkswagen Group се стреми да произвежда всички модели на MEB Entry в Испания и е предназначила фабриката Seat-Cupra в Марторел, близо до Барселона. Но това решение зависи от осигуряването на подкрепа от испанското правителство за изграждане на 40 GWh акумулаторна фабрика в близост до съоръжението и развитие на инфраструктурата за осигуряване на необходимите компоненти. Volkswagen Group се стреми да осигури финансиране на испанския стратегически проект за икономическо възстановяване и трансформация.