Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Volkswagen ID.3 поставя началото на нова ера

13.09.2019 10:15

Дизайн от наелектризиращото бъдеще – перфектни форми и безупречна естетика

Марката Volkswagen и нейните клиенти навлизат в нова ера на природосъобразна мобилност с премиерата на изцяло електрическия модел ID.3 на автомобилното изложение IAA 2019. Първият модел от продуктовата фамилия, използваща новата модулна платформа за електрически превозни средства MEB, се отличава с неутрален CO2-баланс и впечатлява със своята впечатляваща и характерна за електро-мобилите динамика на пътя. Новият модел предлага пълна комуника-ционна свързаност, а специалното дебютно издание ID.3 1ST ще дава възможност за изминаване на автономен пробег на електричество до 420 километра (WLTP) и три варианта на оборудване. Всички версии на специалното издание ID.3 1ST ще разполагат с най-популярния вариант на батерията, който осигурява използваем енергиен капацитет от 58 кВтч, а на по-късен етап при серийната версии на модела ще могат да се поръчат както по-малка батерия с капацитет 45 кВтч и автономен пробег 330 километра, така и голям вариант с капацитет 77 кВтч и максимален автономен пробег от 550 километра. Благодарение на високотехнологичната възможност за бързо зареждане, само за 30 минути ID.3 1ST може да се зареди с достатъчно енергия за изминаване на около 290 километра (WLTP) при използване на бързозарядна станция с мощност 100 кВт. Това е значително по-продължителен автономен пробег от досега възможното в пазарния сегмент на компактните автомобили

Volkswagen ще предложи гаранция от осем години или съответно пробег от 160 000 километра за акумулаторните батерии на ID.3, осигурявайки дълъг експлоатационен живот на новия модел. Външността на ID.3 също дава ясен сигнал, че в случая става дума за нещо много повече от обикновен нов модел. Неговият авангарден външен дизайн е ярка демнострация на навлизането в новата ера на електрическата мобилност, докато структурата на вътрешното пространство се възползва изцяло от конструктивните предимства на електромобилите пред конвенционалните модели с ДВГ. При външни размери, сравними с тези на Golf, ID.3 осигурява вътрешно пространство, което е по-обширно от това на всеки друг автомобил от неговата категория. Имайки предвид, че базовата цена на серийно произвеждания модел на пазара в Германия ще бъде под 30 000 евро, след приспадане на очакваната държавна субсидия, цената на ID.3 ще бъде сравнима с тази на масовите модели в компактния клас, превръщайки го в един наистина масов електромобил. Особено важно предимство на новия електромобил е и уникалното съотношение между цена и автономен пробег – резултат, постигнат благодарение на последователната стратегическа ориентация на марката Volkswagen към електрическите превозни средства и свързаните с тях икономии от мащаба. Масовите дставки на ID.3 до крайни клиенти в Германия ще започнат от средата на 2020 година.

Възможност за индивидуална мобилност с неутрялен баланс на CO2. ID.3 предлага не само напълно нова цялостна концепция, но предоставя на водачите и пътниците и възможността за мобилност с неутрален по отношение на емисиите на CO2 баланс, при условие, че зареждането на акумулаторната батерия се осъществява постоянно с елетричество, добито от възобновяеми енергийни източници. От тази гледна точка ID.3 е ярко въплъщение на девиза  „goTOzero“ в основата на новата мисия на Volkswagen – стремежът на цялата Volkswagen Group е към 2050 година да предложи неутрален по отношение на емисиите на CO2 баланс. В периода до 2023 година само инвестициите на марката Volkswagen в електрическа мобилност ще възлязат на около девет милиарда евро, а през следващите десет години марката планира да произведе повече от десет милиона електрически превозни средства от над 20 модела. Паралелно с това, Volkswagen Group вече предлага на пазара възобновяема Volkswagen енергия с  Elli и се ангажира с изграждането на инфраструктура за зареждане на електромобили.

Първият електромобил на основата на новата MEB платформа. ID.3 е първият модел на марката Volkswagen, който използва техноло-гичната основа на новоразработената модулна конструктивна архитек-тура за модели с електрическо задвижване MEB (Modulare E-Antriebs-Baukasten). Всички бъдещи ID. модели също ще се предлагат изключително и само с електрическо задвижване. Силовият тракт е оптимизиран за максимално ефективно използване на акумулаторната батерия с цел постигане на въможно най-продължителен автономен пробег при едновременно свеждане до минимум на разходите за производство и експлоатация. Възприетият конструктивен подход има и многобройни предимства по отношение на компановката, т.е. на разположението на компонентите на задвижващия тракт и периферните агрегати, както и разпределението на обемите в интериора на автомобила.

Електрическото задвижване на ID.3 използва синхронен електродвигател с постоянни магнити, силова електроника и предавателна кутия, интегрирани заедно в състава на задния мост. Акумулаторната батерия с високо напрежение има плоска форма, която дава възможност за ефективно вграждане в подовата платформа на каросерията, което спестява място. Други допълнителни агрегати като компресора на климатичната инсталация и кормилната уредба например са поместени логично и ефективно в предната част на каросерията. Силовата електроника управлява енергийните потоци с високо напрежение между електромотора и акумулаторната батерия. В този процес системата преобразува съхраняваната в акумулатора електроенергия от постоянен (DC) в променлив (AC) ток, който се използва от тяговия електродвигател. Едновременно с това бордовата електрическата система с напрежение 12 V DC се захранва с ниско напрежение от включения в състава на силовата електроника понижаващ DC/DC конвертор, а въртящият момент на електромотора се предава към колелата на задния мост с помощта на едностепенна предавателна кутия. Двигателят, силовата електроника и трансмисията са обединени в общ модул с компактни размери. Разположението на акумулаторната батерия в долната част на каросерията има положителен ефект върху неутралното поведение на пътя, тъй като спомага за постигане на извънредно нисък център на тежестта при ID.3 – точно както при състезателните автомобили. ID.3 също се характеризира с идеално разпределение на теглото между предния и задния мост, което в съчетание със задното предаване на модела води до изключително динамично поведение на пътя.

Първият представител на изцяло ново моделно семейство. ID.3 е първият модел от изцяло ново семейство в състава на марката - в бъдеще всички членове на Volkswagen ID. гамата ще включват в името си обозначението ID. Ясната цел на новата моделна фамилия е да подпомогне пробива на електрическата мобилност на масовия автомо-билен пазар. ID. въплъщава в себе си интелигентен дизайн, ярка идентичност и авангардни технологични решения. От тази гледна точка ID. не е съкращение на определено понятие, а по-скоро символ, който олицетворява различните качества и характеристики, обединени в този вид превозни средства - автоматизирано шофиране с нулеви емисии, интуитивно управление на функциите и индивидуална свързаност.

Устойчивата мобилност навлиза в реалния живот. ID.3 е първият модел на марката Volkswagen, създаден с неутрален въглероден баланс на цялостната верига на доставка на суровини, компоненти и производство. Устойчивият принцип започва още в процеса на производството на акумулаторните батерии - съоръженията за производство на акумулаторните клетки за батериите на ID.3 използват изключително енергия от възобновяеми източници. Същото важи в еднаква степен и за производството на отделните компоненти, на каросерията, бояджийския цех и поточните линии за заключителен монтаж на ID.3 в завода на компанията в германския град Цвикау. Заводът на Volkswagen в провинция Саксония е пилотното производствено съоръжение за новия ID.3, което от 2017 година използва външно захранване с възобновяема електроенергия, произведена от водноелектрически централи. Въпреки това, ако по веригата на доставка на някаква част от компонентите за новия модел възникнат неизбежни емисии на CO2, те ще бъдат компенсирани от компанията с инвестиции в проекти за защита на климата. По този начин се гарантира, че всеки клиент ще получи своя ID.3 като продукт с неутрален въглероден баланс от официалните търговци на марката. Ако имат желание да запазят неутралния CO2 баланс и в процеса на експлоатация на новия модел, водачите на ID.3 имат възможност да се възползват от богатата гама от услуги, предлагана от Elli – енергийното дъщерно дружество на Volkswagen. Тя включва всичко от  договори за захранване на дома с произведена по природосъоб-разни методи енергия, до достъп до зарядните станции във всички 4000 търговски и сервизни центрове на Volkswagen в цяла Европа. В допълнение към тези възможности, съвместното предприятие Ionity, в което Volkswagen притежава дял, до 2020 година планира да инсталира свръхбързозарядни станции със 100% произведена от възобновяеми източници енергия (при условие че такава е налице в съответната държава) по основните европейски маршрути. Специалистите на Volkswagen работят също и върху разработката на концепции за вторично използване на акумулаторните бетерии с високо напрежение като част от стационарни блокове за съхранение на енергия, както и за решения с напълно затворен цикъл на рециклиране, които да спомогнат за гарантирането на неутрален въглероден баланс и в края на експлоатационния живот на автомобила.

Дизайн с поглед в бъдещето. Благодарение на изцяло новата стилис-тична линия, разработена за фамилията електрически модели на Volks-wagen, още от пръв поглед ID.3 може да бъде причислен към превозните средства с нулеви емисии, а ярката му идентичност има потенциал да се превърне в поредната автомобилна икона с емблемата на Volkswagen. Оригиналното, органично сливане на дизайна и технологиите поставя ID.3 на нивото на легендарната „костенурка” и нейния наследник Golf. Моделът демонстрира дизайн от ново поколение и осъществява връзката между естествените форми и интуитивното управление на функциите с характерната усмивка на Volkswagen. Създаден за наелектризиращото бъдеще, той внася ново качествено ниво в дизайна сред автомобилите в компактния клас със своята перфектна, безупречна естетика. Така наапример, следвайки идеята за „светлината като хромът на бъдещето“, новият ID.3 използва LED светлини в качеството на акценти в отделни елементи и цялостния дизайн. И най-важното е, че новата стилистика изпраща ясен сигнал - ID.3 е готов за общуване и взаимодействе с хората около него. Това послание е в пълна хармония с ясната, изчистена стилистика и максималната прецизност в изпълнението на всеки отделен елемент, с харизматичното излъчване на предната част, с емблематичните и впечатляващи форми на задните странични колони на покрива, с плавните повърхности и с акцента върху алуминиевите колелата с дизайн в спортен дух и размер 18, 19 и 20 цола. Всичко това обещава напълно ново изживяване на пътя още от самото начало. „С новия ID.3 Volkswagen поема към бъдещето“, споделя главният дизайнер на марката Volkswagen Клаус Бишоф. „Естествената стилистика и абсолютно интуитивното потребителско изживяване отразяват новия, „електрически” стил на мислене.“

Предната част – погледни ме в очите. Електромобилите не се нуждаят от големи вентилационни отвори и това естествено води до логична промяна на почти всичко в дизайна на предната част на модела. Както е известно, „костенурката” и емблематичният микробус на Volkswagen се отличават с напълно лишен от класическата радиаторна решетка дизайн, който е оригинална част от лицето на марката от самото начало. За сметка на това основно значение в оформлението на предницата имат детайли като фаровете например. При ID.3 статичните някога фарове отстъпват място на интерактивни матрични предни светлини с LED елементи и светлинна интензивност от 750 лумена. Функцията на дългите светлини се управлява автоматично и динамично - видеокамерата на челното стъкло регистрира картината на пътната обстановка с движещите се отпред и насреща участници в движението. Въз основа на анализа на тези данни, дългите светлини на ID.3 се включват автоматично при скорост на движение над 60 км/ч и остават включени през цялото време без опасност от заслепяване на насрещно движещите се участници в движението. Това допринася за значително по-добро осветяване на пътя и прилежащите му странични зони пред автомобила на разсъмване и през нощта. Сред акцентите при матричната система на предните LED светлини е и една наистина оригинална функция - при приближаване на водача до паркирания ID.3 1ST, фаровете му ще го „погледнат” и напълно човешки ще примигнат приветливо с „клепачи“.

Силуетът – нови пропорции. Погледната отстрани, външността на ID.3 е подчинена на напълно нови пропорции и стил. Подобни къси надвеси на каросерията могат да бъдат постигнати само при конструк-тивна платформа, създадена специално за модели с електрическо зад-вижване, а дългото междуосно разстояние издължава автомобила визуално и му придава силно, запомнящо се присъствие. Като цяло дизайнът се доминира от изключителна прецизност, яснота и мощен авангарден дух. Плавните повърхности на силуета под основната ха-рактерна линия под долния ръб на прозорците допринасят за цялостна, почти чувствена хармония в излъчването на модела. Отчетлив елемент в дизайна на задните колони на покрива са ромбовидните форми на фолиото „ID. Honeycomb“, вдъхновени от пчелната пита - една от най-впечатляващите форми в природата. Структурата на пчелната пита е свръхлека, изключително стабилна и невероятно устойчива, което я превръща в идеално олицетворение на основната идея в платформата MEB. Нейната конструкция следва принципа на пчелната пита - винаги с идентична структура, но готова и подходяща за индивидуални промени и оптимизация по всяко време.

Задната част – забележителна перспектива. Стъкленият капак на багажника се откроява визуално чрез контраста на тъмния си цвят и се простира по цялата ширина на каросерията. От двете си страни големият заден прозорец се очертава от вертикалните аеродинамични елементи, а в долната му част са разположени забележителните, хоризонтално подредени и извънредно тънки блокове на задните свет-лини с LED елементи. Площта на бляскавата повърхност на панорам-ния стъклен покрив с механизъм за плъзгане и повдигане на ID.3 1ST’ е най-голямата в цялата моделна гама на марката Volkswagen и осигурява не само безпрепятствен поглед към небесната синева, но и допълнителен обем за главите на пътниците, създавайки ново усещане за свобода и простор.

Компактни външни размери. ID.3 оползотворява по безкомпромисен начин стилистичната свобода, която концепцията на електрическите превозни средства дава на дизайнерите. Като цяло дължина на каросерията е приблизително еднаква с тази на Golf, но благодарение на по-късите надвеси, междуосието му е по-голямо от това на всички други модели в компактния клас. Изразено в числа това означава, че разполагащият с четири врати ID.3 е дълъг 4 261 мм, широк 1 809 мм и висок 1552 мм, а междуосието му възлиза на 2 765 милиметра. Минималното собствено тегло на автомобила според германския стандарта DIN е 1 719 килограма, а максималният полезен товар е между 416 и 541 килограма в зависимост от нивото на оборудването. Челната площ на каросерията е едва 2,36 квадратни метра, което позволява постигането на нисък коефициент на аеродинамично съпротивление от 0,267. Диаметърът на завой на ID.3 също е само 10,2 метра - съпоставима с тази при автомобилите от малкия клас стойност и идеална предпоставка за висока маневреност в градска среда. Желаещите да превозват велосипеда си с ID.3 могат да го направи това с помощта на специалния теглич, подходящ не само за монтиране на багажник за велосипеди, но и за други видове багажни системи с максимално вертикално натоварване върху теглича от 75 килограма.

Революционна концепция на интериора. Благодарение на липсата на централен тунел и по-късите надвеси на каросерията, Open Space концепцията на интериора на ID.3 дава възможност за формиране на изненадващо обширно вътрешно пространство и демонстрира нови стандарти в класа на компактните автомобили с усещане за простор, сравнимо с това при моделите в долния сегмент на средния клас. Пет-местният пътнически капацитет на ID.3 1ST се допълва от багажен обем в размер на 385 литра зад втория ред седалки. Пътниците в ID.3 получават възможност да се насладят на мобилно пространство с изцяло нова концепция, оформление и дизайн. Във Volkswagen го наричат Open Space – чисто и ефирно пространство. Пластичният, плавен характер на повърхнините в дизайна на интериора черпи вдъхновение от природата и демонстрира акцент върху биониката и естествените форми вместо технократски рационализъм. Със своите органично структурирани повърхности и меки преходи, дизайнът подчертава допълнително открития, просторен характер на интериора.

Интуитивно управление на функциите. ID.3 общува с водача и взаимодейства активно със заобикалящата го среда. Човекът зад волана разбира веднага и напълно интуитивно функциите и предназначението на всичко около него. Освен от екрана на блока с контролните прибори зад волана, водачът може да се запознае с цялата необходима информация и посредством новия  сензорен екран с диагонал десет инча, разположен централно на арматурното табло. Със своята светлинна LED лента, функцията ID. Light помага на водача в навигацията и може също да подаде предупреждание за спиране при възникване на някаква опасност. Включеният в допълнителното оборудване на модела head-up дисплей с разширена реалност AR (Аugmented Reality) прожектира най-важната информация директно върху челното стъкло, като водачът възприема изобразените данни като свободно „плаващи” в пространството на разстояние три до десет метра пред автомобила. Всички прибори за управление - включително бутоните на електрорегулируемия мултифункционален волан, използват чувствителни на докосване сен-зорни бутони. Това се допълва от интелигентна функция за гласово управление с естествени фрази. Водачът и пътникът отпред могат да започнат разговор с ID.3, просто като кажат “hello ID.”, а ID. Light показва чрез светлинен сигнал към кого е насочен отговорът на ID.3 в момента. Благодарение на App-Connect можете да свържете своя смартфон с ID.3 само за секунди.

Пълна гама асистиращи системи. Асистиращите функции използват данните от многофункционалната видеокамера на челното стъкло, която се грижи и за разпознаването на пътните знаци. Функциите за комфорт и безопасност в ID.3 включват система „Front Assist” функция City за аварийно спиране в градски условия и разпознаване на пешеходци, спирачка за предотвратяване на последващи сблъсъци след инцидент и асистиращи системи за поддържане и смяна на лентата на движение „Lane Assist“ и „Side Assist“. Част от оборудването е и асистентът за паркиране „Park Assist“ с включена камера за обратно виждане, както и системата за достъп без ключ („Kessy Advanced”) с осветление на дръжките на вратите. Благодарение на включените в стандартното оборудване асистираща система за паркиране „Park Distance Control” със спирачна функция при маневриране, автомобилът е в състояние да предотврати до голяма степен злополуките при паркиране - функцията може да предотврати предстоящи удари или да намали последствията от тях чрез задействане на аварийно спиране във възможно най-късния момент. При движение на заден ход системата може да спре автомобила до състояние на покой в скоростния диапазон между 1,5 км/ч и 10 км/ч и при скорост между 2,5 км/ч и 10 км/ч при движение напред.

Чисто забавление – инфотейнмънт системите. Мултимедийната система на ID.3 включва навигационна система, с възможност за актуализация на навигационната информация. Комфортната функция за мобилна телефония предлага и панел за индуктивно зареждане за смартфони. Озвучителната система може да бъде допълнена с пакета Beats, който предлага сравнима с концерт на живо акустична атмосфера със своите осем високоговорителя и събуфер.

Специално издание ID.3 1ST в три нива на изпълнение. ID.3 1ST ще се предлага в три установени конфигурации, насочени към определени типични потребителски изисквания. Наред с това, клиентът може да избере цвета на външното лаково покритие и разцветките в интериора на автомобила. Новият ID.3 1ST се задвижва от разположен на задния мост електродвигател с максимална мощност 150 кВт и максимален въртящ момент от 310 Нютонметра - впечатляващи показатели, които позволяват на ID.3 1ST да достига максимална скорост от 160 км/ч. ID.3 1ST използва акумулаторна батерия с реално използваем енергиен капацитет от 58 кВтч, както и с автономен пробег на електричество до 420 километра според изискванията на цикъла WLTP. Акумулаторната батерия може да се зарежда на станции с максимална мощност от 11 кВт (променлив ток, AC) и или 100 кВт (прав ток, DC). При използване на мощна зарядна станция с прав ток е възможно в рамките само на 30 минути да заредите достатъчно енергия за изминаване на 290 километра.

Стандартното оборудване на базовата версия на ID.3 1ST включва навигационна система, аудиосистема с цифров радиоприемник DAB+, отопление на седалките и на волана, подлакътници на предните места, заряден кабел Mode 2 и 18-цолови алуминиеви джанти – оборудване, сравнимо с ниво Comfort при автомобилите в компактния клас

ID.3 1ST Plus предлага допълнително система с видеокамера за задно виждане, адаптивен темпомат с автоматично поддържане на скоростта и дистанцията АСС (Adaptive Cruise Control) и система за достъп и стартиране без ключ Kessy Advanced. Интериорът на ID.3 1ST Plus включва също дизайнерски седалки, централна конзола (включително две USB-C гнезда отзад, които могат да бъдат заключени с ролетна щора и функция за осветление), както и индиректно осветление на купето. Отвън впечатление правят тонираните стъкла на прозорците, външният пакет Style в сребристо, матричната система на предните LED светлини, матричните блокове на задните светлини (габаритни, мигачи и спирачни светлини), както и 19-цоловите алуминиеви джанти, които също са част от оборудването на версията Plus.

Топверсията ID.3 1ST Max включва head-up дисплей с разширена  реалност AR (Аugmented Reality), озвучителна система Beats, голям панорамен стъклен покрив с механизъм за плъзгане и повдигане, който подчертава усещането за вътрешен простор, както и 20-цолови алуминиеви джанти. Гамата от оборудване се допълва от асистиращи системи за поддържане и смяна на лентата на движение „Lane Assist“ и „Side Assist“ с функция за аварийно спиране „Emergency Assist”, комфортна функция за мобилна телефония с панел за индуктивно зареждане с високо напрежение на смартфони, комфортни седалки, равен под на багажното отделение и големи 20-цолови алуминиеви джанти.

Пазарна премиера с три размера акумулаторни батерии.  При стартиране на серийно производство ID.3 ще се предлага с акумулаторни батерии в три размера. Специалното издание ID.3 1ST използва варианта на батерията със среден автономен пробег.

На по-късен етап той ще бъде допълнен от базов вариант, чиято батерия осигурява реално използваем енергиен капацитет от 45 кВтч и пробег до 330 километра (според изискванията на WLTP) с едно зареждане. Батерията може да използва зарядни станции с максимална мощност от 7,2 кВт (променлив ток, AC) и 50 кВт (прав ток, DC). По желание се предлага ивъзможност за зареждане от станции с прав ток/DC и мощност 100 кВт. Максималната скорост при базовата версия на новия модел също достига 160 км/ч.

Реално използваемият капацитет на най-големия вариант на акумула-торната батерия е 77 кВтч, а автономният пробег с осигурената от нея електроенергия достига до 550 километра в условията на цикъла WLTP. Батерията може да се зарежда от източник на променлив ток (AC) с максимална изходна мощност от 11 кВт и от станции с прав ток (DC) и мощност до 125 кВт.

Автономен пробег, отговарящ на потребителските изисквания. Прогнозите за продължителността на автономния пробег са определени чрез лабораторни изпитания на ролков стенд в съответствие с изискванията на световната хармонизирана изпитателна процедура за леки и лекотоварни автомобили WLTP (World Harmonised Light Vehicle Test Procedure). Действителният автономен пробег при реална практическа експлоатация може да се отклонява от прогнозните стойности вследствие на различни фактори като стил на шофиране, скорост на движение, използване на комфортни функции и допълнителни консуматори, външна температура, брой на пътниците, тегло на превозвания товар, както и релефа на маршрута. В зависимост от начина и режима на употреба, 80% от водачите все пак ще бъдат в състояние да изминат разстояние между 230 и 330 километра с малкия вариант на батерията (45 кВтч, нето), между 300 и 420 километра с варианта със среден капацитет (58 кВтч , нето) и между 390 и 550 километра с най-големия вариант на батерията (77 кВтч, нето) без да се налага презареждане. От тази гледна точка минималният автономен пробег включва и движение с умерена скорост на магистрала, както и пътувания при ниски атмосферни температури през зимата. Разбира се, употребата на автомобила в други и особено в градски условия например ще позволяват изминаване на разстояния с едно зареждане, надхвърлящи прогнозните стойности съгласно WLTP.

Удобно зареждане с wallbox модула на Volkswagen. При пазарната премиера на новия ID.3, Volkswagen ще предлага и зарядни станции за презареждане в домашни условия. Станцията ID. Charger ще бъде на разположение в две версии с различна мощност на зареждане. Допъл-нително зарядната станция ще може да се поръча с модул за обмен на данни и възможност за дистанционен достъп, ккакто и с вграден електромер, ако е необходимо. В зависимост от версията, устройствата включват и функции за комуникационна свързаност, като например управление чрез приложения или дистанционно обслужване. След първоначално инсталиране на зарядната станция, собствениците и водачите на ID.3 ще могат лесно и удобно да включат и заредят акумулаторната батерия на електромобила в рамките на една нощ. По отношение на цените, всички стенни зарядни модули (wallbox) ще се предлагат на значително по-ниски от обичайните на пазара в последно време ценови равнища.

Коментари
comments powered by Disqus