Концептът ID X, който ще породи сериен модел, ускорява до 100 км/ч за 5,3 сек
Шефът на Volkswagen Ралф Брандщатер потвърди, че “горещит” концепт ID X ще достигне производство следващата година, вероятно обозначена като ID 3 GTX.
Говорейки на автомобилното изложение в Мюнхен, Брандщатер заяви, че концептът, който той разкри в LinkedIn по-рано тази година, ще осигури основата за електрически хотхеч с четири двигателни колела, базиран на ID 3. Това ще бъде вторият модел в новото GTX семейство модели на ефективност.
Той отказа да даде подробности за неговите характеристики, но задвижването от по-големия ID 4 GTX вероятно ще бъде пренесено назаем. Топ шефът призна, че „по-висока ефективност означава по-малък автономен пробег“, но каза, че ще бъде налична пълната гама от батерии ID 3.
Това е част от постоянния ангажимент на Volkswagen да произвежда автомобили, ориентирани към ентусиасти, в ерата на EV. „Забавлението за шофиране е друга част от мобилността“, каза Брандщатер и добави, че Volkswagen изгражда физическа концептуална версия на кабриолета ID 3, който е визуализиран през 2020 г.
Той също така предположи, че „нещо ще дойде собозначевние R“, намеквайки, че то ще бъде адаптирано да служи като специална подмарка за горещи електромобили, по същия начин, както GTX смени GTI.
Снимките, показани в Linkedin на Брандщатер през май, не показават нищо, но автомобилът очевидно е преработка, фокусирана върху ефективността на електрическия хечбек ID 3, маркиран с отличителна сиво-зелена ливрея, алуминиеви джанти с голям диаметър, обути с профилни гуми и спортни седалки, тапицирани с Alacantara.
Според ограничените подробности, разкрити от Брандщатер в Linkedin, концептът обещава значително подобряване на производителността спрямо всички варианти на ID 3. Крайната мощност е фиксирана на 329 к.с., която е със 128 к.с. повече в сравнение с най-мощния вариант, който се продава в момента, но също така 27 к.с.повече дори от горещата GTX версия на по-големия SUV ID 4. Тези показатели обаче не са потвърдени за серийната версия.
Тъй като актуалните модели ID 3 са само със задно задвижване, се смяташе, че системата за здвойно предаване от ID 4 GTX не може да бъде приспособена от архитектурата MEB на стандартната дължина на ID 3. Не е ясно дали концептът е направил някакви компромиси относно местата за сядане или капацитета за вещи, за да се освободи място за по-обемните основи. Твърди се, че концептът е с 200 кг по-лек от стандартния ID 3.
След тестово шофиране в концепта, Брандщатер разкри, че той ще достигне 100 км/ч от покой за 5,3 сек и е оборудван със специален режим Drift, който е представен в новия хотхеч Golf R на марката.
По това време Brandstätter заяви, че ID X не е предназначен за производство, но че Volkswagen ще "вземе много идеи" от проекта. Той е създаден, каза той, защото инженерите, които са работили върху ID 4 GTX "са открили удоволствието от разработването на високопроизводителни електрически автомобили и затова ние просто ги оставихме да го направят".
Както бе съобщено по-рано, подразделението R на Volkswagen разработва план за пълноразмерна версия на ID 3 с емблема R като първото си електромобилно устройство, което се очаква да се появи на пазара през 2024 г.