Volkswagen изследва приложението на адаптивен сенник, който при необходимост затъмнява част от челното стъкло с помощта на кристали.
С помощта на сензор, следящ очите на водача и местоположението на слънцето, електрониката изчислява точката в челното стъкло, през която слънчевите лъчи проникват в купето и осветяват лицето на водача, след което затъмнява именно този участък. При движение в завой тъмното петно е подвижно и от гледна точка на шофиращия винаги поставя преграда пред слънцето.Затъмняването се осъществява с помощта на тънък кристален слой, чиято работа се регулира електрически. Системата на адаптивния сенник е ефективна и при заслепяващи повърхности и фарове на насрещно движещ се автомобил. На теория технологията би могла да бъде изплозвана във всеки един от прозорците на превозното средство и така да допринесе за активната сигурност на пътниците.
Според Volkswagen отпадането на конвенционалните сенници би открило изключителни възможности пред автомобилните дизайнери. От оптимизирането на вътрешното пространство биха спечелили най-вече тесни автомобили като роудстърите, тъй като за тях законът също предвижда задължителна защита против заслепяване.