Производството на акумулаторни клетки в Залцгитер ще започне през 2024 г.
От началото на 2024 г. в добавка към закупките от външни доставчици VW има намерение да произвежда заедно с Northvolt собствени акумулаторни клетки за батерии на електромобили. Сега Volkswagen инвестира 450 милиона евро в своя собствена ”гигафабрика”.
Volkswagen продължава да инвестира в съвместното предприятие между концерна и специализираната шведска фирма за акумулаторни батерии Northvolt AB. На площадката край Залцгитер автомобилният концерн поема строителството на сградите и инфраструктурата за планирания завод за батерии с проектно име "Northvolt Zwei".
В момента Volkswagen инвестира в строителните работи 450 милиона евро. Готовата фабрика ще бъде наета от джойнт венчъра на двете фирми. В началото на 2024 г. според актуалните планове ще започне производството на клетки за акумулаторни батерии. В началото капацитетът ще е 16 гигаватчаса годишно. Това отговаря на акумулатори за 333 333 броя ID.3 със стандартната батерия от 48 кВтч.
Електрическата офанзива ще започне с ID.3
Д-р Щефан Зомер, член на управителния съвет на концерна Volkswagen, отговарящ за компонентите и снабдяването, обяснява стратегията на VW така: „По отношение на централната тема на бъдещето – акумулаторната батерия – ние подготвяме концерна Volkswagen оптимално. Освен с добро подсигуряване чрез собствени доставчици ние последователно ще изграждаме и допълнителни капацитети.”
Тази година с модела ID.3 започва офанзивата с електромобили, изградени на базата на MEB (Modularer Elektro-Baukasten = набор от модули за електромобили) и предлагани от VW и останалите марки в концерна. Наскоро след ID.3 предстои появата на SUV модела ID.4, Skoda Enyaq и Seat el-Born. Audi ще пусне на пазара Q4 e-tron.
Чрез договори с големите производители на батерии CATL, LG Chem, Samsung и SKI концернът се е подготвил за мащабната електрическа вълна. Независимо от това той се подсигурява допълнително със собствено производство на акумулаторни клетки.
Заключение
Електрическата офанзива на концерна Volkswagen се нуждае от солидна основа – не на последно място с оглед на огромния обем на инвестициите. Разбираемо е, че по отношение на най-важния компонент – акумулаторните батерии – автомобилният производител не желае да разчита само на външни партньори. Подобно на Tesla, която произвежда акумулатори в своята гигафабрика съвместно с LG, концернът Volkswagen също желае да организира собствено производство на батерии.
Текст: Бернд Конрад