Зареждането с робот не е нова идея; подобни системи вече са тествани от Tesla и BMW
Подразделението Volkswagen Group Components представи концепт за напълно автономен мобилен робот, който може да стане зарядна станция на всяко място за паркиране. Идеята предполага оборудване на паркинга с няколко „ремаркета“ с батерии вътре, както и един или повече сервизни робота, които действат като обслужващи. Повикването на робота към електрическия автомобил се осъществява чрез мрежа тип V2X или мобилно приложение. Роботът взема „ремаркето “ със заредена батерия, завежда я до автомобила, намира заряден клапан, отваря го, свързва кабела към конектора и оставя електромобила да се зарежда, а след това отива да зарежда други автомобили.
Зареждането с робот не е нова идея; подобни системи вече са тествани от Tesla, BMW и самия Volkswagen. Принципно новата стъпка е мобилността на такова зареждане.
Този "зареждач" с квадратни очи като стилистика напомня на роботите от звездния кораб Axiom от анимационния филм WALL-E. Роботът следи зареждането на самите „ремаркета “, които могат да бъдат групирани някъде на не особено удобно за автомобилите място (до стената, в ъглите). Той взима „ремаркетата “ от „заредените “ електрически автомобили и пренася тези станции до нови точки.
Всяко “ремарке” с буферна батерия (мобилно съхранение) притежава 25 кВтч енергия, която може да се предадена на един или няколко автомобила в зависимост от потребностите. Зареждането е постоянен ток при мощност до 50 kW. Един робот за зареждане може, ако е необходимо, да премества няколко батерии едновременно. Всичко това позволява бързо да се превърне в "електрически" обикновен паркинг, зони в близост до стадиони, паркове.
Очевидно концепта за подобно зареждане се роди като продължение на разработката на стационарни зарядни роботи и мобилни станции за зареждане, тествани преди това от Volkswagen. Така немците решиха добре познатия проблем: би било нерентабилно да бъдат оборудвани всички места за паркиране с пунктове за зареждане и ако зареждащите станции бъдат инсталирани в подземен или многоетажен паркинг само на няколко места, съществува риск те да не са достатъчни или на това място да се появи обикновен автомобил.
Зарядният робот използва камери, ултразвукови сензори и лазерни скенери, за да се ориентира. Той е достатъчно компактен за движение между автомобилите.
Шефът на подразделението Volkswagen Group Components нарича този подход революционен, защото „ние довеждаме инфраструктурата за зареждане до автомобила, а не караме автомобила да търси инфраструктура за зареждане“. Вярно е, че немците не обявяват времето за въвеждане на иновациите. Нека да припомним, че върху нещо доста подобно, но предназначено само за улична употреба, работят в Toyota.