Германската компания възнамерява да разработва в него сложни приложения и системи свързани с контрола на функциите, комуникационната свързаност на автомобила и интеграцията на различни външни устройства
Някогашният водещ производител на смартфони, канадската компания Blackberry като че ли загуби конкурентната борба със съперниците си – през миналата година са продадени едва 18 милиона устройства на платформата Blackberry срещу 152 смартфони на Apple и близо 760 милиона с операционна система Android. Особено труден е бизнесът на компанията в Европа и Северна Америка, поради което Blackberry се принуди да разпродава част от своите активи. Именно така германският научно-технически център на Blackberry в Бохум се озова в ръцете на Volkswagen.
Центърът е създаден през 2008 година и до този момент се занимава с разработката и тестването на смартфоните за европейския пазар. Сега зданието заедно с оборудването и около двеста инженери се превръща в подразделението Volkswagen Infotainment, което ще се занимава с мултимедийни системи, изключително за концерна VW.
През 2010 година фирмата Blackberry купи от концерна Harman платформата QNX Neutrino, разработена от канадската фирма QNX Systems през 2001 година. На нея са базирани комплексни решения на системите Audi MMI, BMW iDrive от последно поколение, системата на Mercedes S-класа, а така също електрониката на автомобилите Porsche, Chevrolet, Cadillac, Chrysler, Hyundai и Land Rover с виртуален панел на приборите. Освен това именно QNX се явява работна основа за такива решения като Apple Carplay и Android Auto, които осигуряват достъп до бордовите системи на функциите на смартфона.
Blackberry съобщава че основните активи и ноу-хау свързани със системата QNX са съсредоточени в Отава и не влизат в сделката с VW, но е факт че центърът в Бохум има непосредствено участие в разработката на представените през миналата година първи смартфони на основата на операционната система Blackberry 10 (явяващ се на практика мобилен вариант на системата QNX) както и интеграцията на редица приложения.
Сделката е напълно в духа на пазарните придобивания на VW от последните години – именно по подобен начин бе купено дизайнерското студио Giugiaro. Така германската компания трупа все повече интелектуален и технологичен потенциал в стремежа си да завладее все повече територия. Изглежда че в момента това е единственият производител, който може да си позволи подобни мащабни дейности.