Получава двугоривен турбо двигател 1,0 (116 к.с. на бензин и 128 к.с. на етанол, 200 Нм)
Бразилското подразделение на Volkswagen представи субкомпактния кросоувър Volkswagen Nivus. Събратът, приличащ на купе, на моделите T-Cross и Polo (платформа MQB-A0) получава двугоривен турбо двигател 1,0 (116 к.с. на бензин и 128 к.с. на етанол, 200 Нм и в двата случая). Той работи в тандем с шестстепенна автоматична трансмисия.
Дължината, широчината, височината на кросоувъра са 4266 мм, 1757 мм, 1493 мм, междуосието е 2566 мм, а багажното пространствое 415 литра. Моделът е оборудван със 17-цолови алуминиеви джанти, както и изцяло LED оптика (фарове, дневни светлини, фарове за мъгла и мигачи ).
„От самото начало на проекта решихме, че дизайнът на Nivus трябва да бъде иновативен, атрактивен, но в същото време функционален“, казва Хосе Карлос Павоне, главен дизайнер на Volkswagen за Латинска Америка.
Подобно на събратята по платформата, кросоувърът получава десетинчово цифрово арматурно табло Active Info Display, а мултимедийната система не е напълно копирана. Дигиталната платформа VW Play е проектирана в Бразилия. Десетинчовият сензорен екран с висока разделителна способност със защита от надраскване дава достъп до най-модерните комуникационни ресурси, редица услуги и много полезни данни.
Виртуалният магазин VW Play позволява да бъдат изтеглени приложенията за партньорите на компанията. Сред тях: Estapar (паркинг), 12 min и Ubook (аудио книги), Porto Seguro (застраховка), Deezer (музика), Waze (навигация) и IFood (доставка на храна). Технологията Cognitive Manual позволява да четете почти всички мултимедийни формати и да свързвате смартфони Android и Apple. В същото време Nivus става първият бразилски модел, който знае как да ги вижда безжично.
Предният панел и централната конзола, както и тунелът съвпадат с хечбека Polo и седана Volkswagen Virtus, а воланът е като на T-Cross и Golf VIII.
Потапянето на Nivus в дигиталния свят влияе дори върху процеса на покупка. Компанията казва, че повече от 85% от дилърите на Volkswagen в Бразилия ще бъдат оборудвани с технология DDX (Digital Dealer Experience), която позволява на клиентите да видят новия модел в най-малките детайли във виртуалната реалност, в триизмерна форма. Вкъщи със същата познавателна цел ще бъде възможно да бъде изтеглено приложение за разширена реалност, което позволява да надникнете в интериора на колата или да отворите багажника от смартфон или таблет.
Сред системите за подпомагане на водача са: за комфорта и безопасността се грижат автоматично спиране, адаптивен круиз контрол (първият в Бразилия в този сегмент), наблюдение на умората на водача, асистент за поддържане лентата на движение, електронна система за стабилизиране, камера за обратно виждане и безключов достъпи старт на двигателя.
Като се вземат предвид самия сегмент, пазара и относително бюджетното позициониране, моделът се оказва много прогресивен. Първоначално Nivus ще бъде произвеждан само в Сао Бернардо до Кампо (Бразилия) за пазара в Южна Америка. Но по-късно се качва на конвейера в Европа. Стартът на продажбите в Бразилия е планиран за средата на 2020 г., в Аржентина - през втората половина на 2020 г., на други пазари в Южна Америка - през първата половина на 2021 г., в Европа - през втората половина на 2021 г.