Решено е е да бъдат обединени всички спомагателни системи под нов брандов чадър
Volkswagen все още няма единен технологичен комплекс за подпомагане на на водача, като Ford Co-Pilot360 или Nissan ProPilot. Но сега бе решено да бъдат обединени всички спомагателни системи под нов брандов чадър IQ.DRIVE. За да бъде популяризиран, беше подготвена маркетингова кампания, която стартира Германия преди Коледа, а в други европейски страни - от януари.
Сърцето на промоционалната кампания ще бъде телевизионна реклама, в която момче задава въпрос: "Ще бъде ли скучно шофирането, ако автомобилът върши толкова много неща сам?" В крайна сметка детето се насочва към седана I.D. Vizzion и ясно показва, че не изглежда никак скучно.
Междувременно електрическият хечбек I.D., който преди се виждаше само като концепт, сега бе забелязан със серийна каросерия. Снимката е направена в Южна Африка. Изглежда, че там се провеждат тестове с прототипи за журналисти. Първият във фамилията I.D. трябва да дебютира на европейския пазар през 2020 г.
Комплексът IQ.DRIVE ще включва асистент за паркиране, асистент за смяна на лентата, различни системи за избягване на сблъсъци и, разбира се, автопилот. Компанията не посочва дали комплексът IQ.DRIVE ще бъде общ за всички марки на концерна. Според вътрешни източници това е само прелюдия към мащабна промяна в корпоративната идентичност: през пролетта на 2019 г. се очаква ново лого и корпоративен редизайн. Отхвърлянето на слогана "Das Auto" все още е прясно в паметта ни, но от Volkswagen казват, че този път реформата ще бъде по-сериозна.