Силна серия от пет нови модела ще увеличи продажбите на марката в Америка
Volkswagen започна работа по серия от пет нови модела, адресирани пряко към американския пазар.
Плановете за нови кросоувъри, повечето от които ще се продават на световните пазари, бяха разкрити пред Autocar от члена на управителния съвет и главен технически директор на марката - Хайнц-Якоб Нойсер по време на неотдавнашното изложение в Ню Йорк.
Нойсер, който е отговорен за развитието на марката, сподели, че VW ще разработи три нови масови кросоувъра и най-малко две „купе версии” на същите тези модели.
Този ход идва след една лоша пазарна 2014 година за марката в САЩ, тъй като производителят се опитва да постигне напредък на американския процъфтяващ пазар на нови автомобили. Миналата година продажбите на VW в Щатите намаляха с около 10% до малко под 367 000 единици, въпреки общия ръст на пазара с 6%.
В момента компанията вярва, че ще предложи нови продукти, които ще бъдат харесани на пазара в САЩ и ще доведат до значителен пазарен дял в сегмента на SUV моделите.
Нойсер разкри, че през миналата година се е срещнал с американските дилъри на марката, за да ги запознае с бъдещите производствени планове за нови модели на VW. По време на срещата дилърите единодушно са поскали да имат възможно много нови SUV модели.
Работата по производството на серийна версия на седемместен кросоувър CrossBlue с дължина над 5 метра, който ще бъде сглобяван в новата фабрика на VW в Тенеси, вече е в ход. Спортна версия, като CrossBlue Coupe, също е в процес на разработване.
И двата автомобила ще бъдат изградени върху най-дългата версия на новата платформа MQB, което ги прави с около 250 мм по-дълги от новия Passat комби и дори от новия Skoda Superb. CrossBlue обаче ще бъде позициониран под следващото поколение на Touareg.
CrossBlue се очаква да се появи по-късно през следващата година. За момента няма новини дали ще бъде продаван и в Европа, въпреки че вносът от САЩ е напълно допустим. Mercedes-Benz и BMW вече произвеждат големи кросоувъри в заводите си в САЩ и ги изнасят за целия свят.
Всъщност Volkswagen неотдавна получи разрешение за значително разширяване на своята фабрика в Чатануга, като получава нови 130 000 кв. м и инвестиция от 8,5 млн. евро, според местната преса.
Следващият нов SUV в гамата ще бъде заместник на Tiguan върху платформата на дългата база Golf. Нойсер заяви, че новият автомобил ще бъде достатъчно дълъг, за да бъдат монтирани три реда седалки и се очаква да започне производство в края на следващата година. За разлика от петместния Tiguan, обаче този голям кросоувър е малко вероятно да се продава в Европа.
Планира се и по-спортно оформена версия на новия Tiguan, двата модела ще бъдат произвеждани в завода на VW в Пуебла, Мексико и ще бъдат експортирани за целия свят.
Третият SUV модел в гамата е описан от Нойсер като „Polo SUV”, което показва, че той ще бъде част от новата фамилия Polo. Той трябва да се появи през пролетта на следващата година. Това ще бъде ключов модел на VW за европейския пазар.
Най- вероятно стайлингът на новото бебе SUV ще прилича на концепцията Taigun, но ще има две съществени разлики. Първо, концепцията Taigun е дълга само 3,86 метра, тъй като се основава на градския мъникUp, и второ, тя има каросерия с три врати.
Серийният Taigun ще бъде модел с пет врати (докато следващото поколение на Polo е предвидено с каросерия с три врати) и дълъг около 4,1 м, което го прави пряк конкурент на успешния Nissan Juke.
Наред с всичко това VW планира генерално да ремонтира и американската версия на модела Passat по-късно тази година.