По време на рекордния опит автомобилът ще бъде управляван от френския пилот Ромен Дюма
Компанията Volkswagen представи актуализирания електрически прототип I.D. R, който ще се състезава за рекорд на Северната дъга на Нюрбургринг за електрически автомобили.
За Северната дъга Volkswagen I.D. R Pikes Peak с 680 к.с., който постави нов рекорд на Pikes Peak International Hill Climb през 2018 г. (7: 57.148), получава модифицирана аеродинамика. Автомобилът има DRS система (Drag Reduction System), която намалява аеродинамичното съпротивление по права линия. Освен това, прототипът е оборудван с преконфигурирана електроника, която контролира консумацията на енергия и степента на нейното възстановяване.
По време на рекордния опит Volkswagen I.D. R ще бъде управляван от френския пилот Ромен Дюма, който вече управлява автомобила в състезанието на САЩ. Междувременно пилотът ще се бори за рекорд на "По пътя към небето" - така наречения 11-километров затворен път Tianmen Shan Big Gate Road с 99 завоя, разположен на връх Тянмен в Китай.
Известно е, че в момента най-бързият електромобил на Северната дъга е китайският суперавтомобил Nio EP9, който измина дистанцията за 6: 45.90 зад кормилото британеца Питър Дамбрек. Абсолютният рекорд на пистата принадлежи на Porsche - на 9 юни 2018 г. немският пилот Тимо Бернхард, световен шампион на FIA WEC marathon и победител на 24е часа на Льо Ман, на прототипа Porsche 919 Hybrid Evo постигна време от 5: 19.55 на Северната дъга, като подобри предишното постижение почти с една минута.