Хечбекът ID.3 с пет врати е построен върху модулната платформа MEB за електромобили
Volkswagen представи серийната версия на електромобила ID.3 на изложението във Франкфурт. Буквите в името на модела дешифрират като Intelligent Design и Identity (интелигентен дизайн и индивидуалност). Самите немци наричат електромобила главна премиера на салона край река Майн. Първата производствена серия от хечбека, наречена First Edition, ще бъде пусната през ноември във фабриката в Цвикау с тираж от 30 000 екземпляра, повечето от тях вече са поръчани. Първите автомобили ще отидат при дилърите в средата на 2020 г.
ID.3 е първият сериен немски електромобил, построен върху новата платформа MEB. Представители на Volkswagen сравняват старта с производството с прехода от Beetle към Golf. Дизайнът на модела практически не се различава от едноименния концепт, представен по-рано. Мястото на специалните камери е заето от обичайни огледала за обратно виждане, а прибиращите се дръжки на вратите са сменени с обикновени. Коефициентът на аеродинамично съпротивление е 0,267.
Хечбекът с пет врати използва специални плоски батерии, които са разположени под пода на автомобила. Това се прави с цел да се увеличи вътрешното пространство По размер, новият хечбек е сравним с Golf. Дължината е 4261 мм, ширината е 1809 мм, а височината - 1552 мм. Междуосието е 2765 мм. Масата на електромобила е 1719 кг.
Техническите спецификации на електромобила все още н са разкрити напълно. В момента е известно, че електрическият автомобил ще се предлага на клиентите в три версии: с батерии с капацитет 45, 58 и 77 кВтч, което ще позволи изминаване съответно на 330, 420 и 550 км без дозареждане. Например, най-евтиният модел на Tesla -, Model 3, има стандартен автономен пробег от 354 км. През март американците успяха да увеличат пробега на електромобила до 523 км.
Мощността на електродвигателя е 150 и 204 конски сили. Максималната скорост на базовата версия е 160 км в час. Батерията за пробег 290 км може да бъде заредена за половин час с помощта на системата за бързо зареждане.
В интериора на електромобила се появява голям сензорен дисплей на инфотейнмънт комплекса, който е отговорен за управлението на повечето функции, така че броят на аналоговите бутони и превключватели тук е сведен до минимум. Подобно решение може да се намери и при новите електромобили Tesla. Може да бъде регулирана температурата в салона, като бъде използван малкият плъзгач в долната част на екрана. Багажното отделение на хечбека е 380 литра.
Цифровото табло на хечбека е разположено директно върху кормилната колона и показва информация за скоростта, пробега, работата на круиз контрола, както и инструкции за навигацията. ID.3 няма традиционен селектор за автоматичната трансмисия: той притежава малък превключвател отстрани на арматурното табло.
Базовата версия First Edition е оборудвана със сателитна навигационна система, отопляеми предни седалки и волан, както и 18-цолови джанти. Н изпълнението Plus е добавено задна камера, адаптивен круиз контрол, безключов достъп в салон и стартиране на двигателя, осветление на дръжката на вратата и LED матрични светлини. Топ модификацията Max получава аудио система от премиум клас Beats, панорамен покрив, сензорен екран и 20-цолови джанти.