Флагманският електромобил ще бъде върху на нова платформа и автономно управление
Volkswagen публикува тийзър изображение на новия си електрически автомобил, който ще се казва Trinity. Според запознати той ще бъде флагманът на "зелената" линия ID. Производството на модела ще започне в завода във Волфсбург. Tesla Model S ще се превърне в един от конкурентите на новия електромобил.
Автомобилът ще бъде построен върху нова платформа, подробностите за която все още се пазят в тайна. Най-вероятно става дума за някаква модернизация на съществуващата MEB архитектура, която вече се използва от електрическите автомобили ID.3 и ID.4. На изображението електрическият автомобил все още е скрит под воял. Вече обаче можем да кажем, че новият модел ще получи възходящи странични линии и големи арки на колелата. Като цяло външният вид на модела ще наподобява ID.3.
Trinity също ще бъде оборудван със система за автономно шофиране. Първоначално автомобилът ще получи технологии от второ ниво. Това означава, че автомобилът ще бъде снабден с усъвършенстван круиз контрол, система за поддържане на лентата и други усъвършенствани системи за помощ на водача на пътя.
В бъдеще новият автомобил получи автономно система за управление от четвърто ниво. Това означава, че ще може да се движи самостоятелно , но при желание човек може да поеме контрола.
Освен това в момента се разработва абсолютно нов софтуер за електрически автомобил . Тези дейности се извършват от специално подразделение Car.Software. Наскоро Volkswagen реши да увеличи инвестициите си в автономни технологии до 73 млрд евро.
Volkswagen започна да тества автомобили с автопилот от ниво 4 още през 2019 г. Тестовете на автономни автомобил , създадени на базата на електрическия автомобил e-Golf, започнаха в Хамбург, Германия, на участък от три километра.
В средата на ноември миналата година Volkswagen обяви, че ще вложи 35 млрд. евро за проектиране и производство на електрически превозни средства през следващите пет години. Компанията възнамерява да премахне напълно вредните емисии в атмосферата до 2050 г. и да ги намали за 10 години. До 2030 г. производителят на автомобили иска да разшири своята хибридна гама от 30 на 60 и електрическите модели от 20 на 70.