Платформата (MEB) е основната структура на всички електромобил от Волфсбург
Благодарение на добрите си показатели и с пристигането на новата си MEB платформа, Volkswagen разполага с всички активи, за да стане съществен фактор на електрическия пазар.
По време на своето събитие „Power Day“, подобно на „Day of Battery“, организирано от Tesla, Volkswagen Group представи своята технологична пътна карта за батерии и системи за зареждане за бъдещите си електрически автомобили. И това става при положение, че продажбите на електрически автомобили силно се увеличиха за концерна, по-специално благодарение на ID.3. По този начин, Volkswagen видя продажбите на електрически превозни средства повече от три пъти през 2020 г. Въз основа на тези бързо нарастващи показатели а, концернът дори се стреми да стане световен лидер в електромобилността до 2025 г. За да постигне това Volkswagen планира да инвестира близо 45 млрд. евро за електрификация и хибридизация на неговите модели през следващите пет години.
Този бюджет ще бъде използван по-специално за разработването на платформи, които са в основата на стратегията на производителя. Като такъв, председателят на изпълнителния съвет на Volkswagen Group - Херберт Дийс, заяви: „Нашата пътна карта на платформата ще ни позволи да използваме допълнително потенциала на алианса на концерна. Чрез обединяването на силните страни на нашите отлични марки, ще можем да ускорим развитието на нашите бъдещи технологии и да увеличим максимално броя на хората, които се възползват от тях ”.
Една платформа за концерна
И всичко това до голяма степен ще премине през съществуващата MEB платформа. Тази електрическа платформа използва модулния принцип, който отдавна се използва във VW. Електрическата модулна платформа (MEB) представлява основната структура на всички бъдещи електрически автомобили от Волфсбург и останалата част от концерна . По този начин ID.3 и ID.4 са базирани на тази платформа, докато тя е приета от Seat for Born и от Skoda за Enyak iV. Според Франк Уелш, ръководител на разработката във VW, около половината планирани модели няма носят логото на VW. Skoda, например, планира пет електрически и плъгин хибридни автомобила до 2025 г.
В стандартната си конфигурация само задната ос е оборудвана с електрически мотор, а на предната ос може да бъде монтиран като опция. С подвижен под, който може да бъде оборудван с всякаква структура, VW създава огромна степен на свобода при проектирането на нови модели. Например, при VW ID.3 автономният пробег може да бъде до 550 км според стандарта WLTP. За да се постигне това, батерията се състои от 24 литиево-йонни клетки. Броят на използваните модули варира в зависимост от автомобила, като по този начин предлага желаната модулност и необходимата автономност.
По-евтини батерии
За да подкрепи тази платформа и да се обърне към нарастващото потребление , Volkswagen обяви, че разходите за батериите трябва да бъдат намалени наполовина. За да намали цената на батериите, компанията иска да разработи „стандартна клетка“. По този начин марката иска да има една и съща референтна клетка, която би позволила да се използва една и съща батерия, независимо от автомобила .
Първите VW батерии трябва да бъдат произведени след две години и да бъдат инсталирани в 80% от електрическите автомобили до 2030 г. Освен разходите, това би направило производството на автомобили по-екологични. До края на десетилетието се очаква 60% от новите автомобили да се захранват от тези батерии. За постигането на тази цел са необходими и нови производствени обекти.
По отношение на техническите особености, тези батерии биха имали непроменено тегло и размер, но капацитетът им трябва да се увеличи значително. Става дума и за време на зареждане, разделено на две, или 11 минути, за да има обхват от 450 км.