Германците разчитат на свиващия се американски пазар, за да догонят Toyota.
Най-големият европейски производител на автомобили Volkswagen ще вземе спешни мерки да догони японския си конкурент Toyota на пазара в САЩ, като построи първия си нов завод в Щатите от 20 години насам.Във вторник бордът на директорите на компанията трябва окончателно да одобри плана на изпълнителния директор Мартин Винтеркорн за инвестиране на около половин милиард евро за изграждането на нова производствена мощност в югоизточната част на САЩ. Новината бе съобщена от The Financial Times, който се позовава на "сигурен източник" от ръководството на Volkswagen.
На пръв поглед подобно решение е странно на фона на драматичното свиване на американския пазар (18 на сто само през юни). Но германците разчитат, че техните модели Jetta и Passat, които са осезаемо по-икономични от американските си конкуренти, ще могат да използват добре сегашната пазарна нагласа.
В последните години американското поделение на VW регистрира значителни загуби, резултат най-вече на слабия долар и на факта, че германците нямаха свой завод в Щатите от закриването на фабриката в Уестморленд, Пенсилвания през 1988.
През 2007 година Volkswagen продаде едва 393 000 автомобила в Северна Америка, сравнени с над 3 млн. продажби за Toyota. С изграждането на новата фабрика германците целят да увеличат продажбите си до 800 000 годишно през следващото десетилетие.
Все още няма яснота къде евентуално ще бъде построен новият завод, макар че някои сайтове спекулират с градчетата Хънтсвил (Алабама) и Чатануга (Тенеси).