Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Volkswagen ще замени Bugatti срещу акции на Rimac

18.09.2020 10:57

Предполага се, че интересите на концерна в тази операция са представени от Porsche

Концернът Volkswagen реши да прехвърли марката Bugatti на Rimac Automobili в замяна на "голям дял" в хърватския производител на електрически автомобили, съобщаъва Car Magazine, като се позовава на анонимни източници. Изглежда, че ръководството на VW Group одобри сделката миналата седмица, но решение  на надзорния съвет все още няма.

Предполага се, че интересите на концерна в тази операция са представени от Porsche, която на два етапа купува 15,5% от активите на стартъпа Rimac, но 51% дял остава в ръцете на основателя Мате Римак . Volkswagen в идеалния случай иска да вземе 49% за себе си. Всички участници в сделката отказват коментар.

Сега Bugatti е хиперавтомобилът Chiron и няколко негови версии като Divo, Centodieci и Pur Sport (на снимката). Старият Veyron обаче все още се продава. Наблюдателите оценяват марката на около 500 милиона евро.

Хърватите през 2021 г. ще пуснат на пазара хиперавтомибила Rimac C_Two (1914 к.с., 2300 Нм). През лятото започна монтажът на нова линия във Велико Търговище. Лимитиран тираж до 150 броя. Цената на всеки от тях вероятно ще надхвърли 2,5 млн. долара.

„Концернът Volkswagen вече не иска да харчи пари и труд за така наречените хоби марки, придобити от бившия изпълнителен директор Фердинанд Пих. Вместо това всички ресурси трябва да бъдат насочени към електрификация, цифровизация и автономно шофиране “, пише Car Magazine. Това означава, че след Bugatti, Lamborghini, Bentley, Italdesign и Ducati по един или друг начин ще напуснат групата, а SEAT ще бъде погълнат от Cupra.

Вече се водят преговори с потенциални инвеститори. "Преди две години хоби брандовете заедно бяха на стойност над 23 млрд. евро, но сега не знаем нито един купувач, който да предложи поне 15 милиарда. Бартерната сделка, както в случая с Bugatti, изглежда е най-малко рисковият бизнес. Докато членовете на надзорния съвет се подготвят за следващото заседание, очакваме Стефан Винкелман да излети от компанията с гръм и трясък“, обобщава списа

Коментари
comments powered by Disqus