Производителят отново доказва, че не се страхува да притеснява премиум марките
Представен под формата на концептуалeн автомобил много близо до конвейера, Volkswagen обявява старта на производството, а окончателният T-Roc R ще бъде показан на автомобилното изложение във Франкфурт. Все пак производителят все още не предоставя други снимки освен тези от прототипа в Женева.
С тази версия Volkswagen за пореден път доказва, че не се страхува да притеснява премиум марките, имайки предвид Audi. Всъщност в тази категория нито един производител не предлага спортни варианти. А немският гигант не прави нещата наполовина, тъй като в моторния отсек намираме двигателя 2,0 TSI с мощност 300 к.с., който вече е монтиран в Golf R и Seat Leon Cupra. При това ниво на мощност T-Roc R познава само двама съперници: Audi SQ2, който използва същата механика, и BMW X2 M35i, чийто 2,0 генерира 306 к.с.
С толкова много конски сили и 400 Нм въртящ момент е необходимо 4Motion задвижване на всички колела, както и ръчна роботизирана седемстепенна трансмисия с два съединителя – известната DSG. Както обаче често се случва при спортните версии на Volkswagen, е нужна естетическата дискретност, като T-Roc R визуално остава много близо до най-популярните варианти на марката. Въпреки това броните му са специфични (вертикалните дневни светлини ги издават), също както и джантите (серийно18 инча, 19 инча като опция). Последен отличителен знак са двата накрайника на изпускателната система, които могат да бъдат комбинирани с шумозаглушители R Performance, разположени от двете страни на задната броня.
Инженерите също са се съсредоточили върху въвеждането на някои предизвикателства на T-Roc. Режимът на управление Race се появява в серийния вариант. Стандартно има Launch Control. Въоръжен до зъбите, T-Roc R обещава ускоряване от 0 до 100 км/ч за 4,9 сек, докато максималната скорост е ограничена до 250 км/ч.
За момента Volkswagen съобщава цени само за немския пазар от 43 995 евро.