Въздушните възглавници за глава създават два проблема
Има две причини, поради които въздушните възглавници за глава на VW T7 не работят правилно. В екстремни случаи съществува дори опасност от пожар.
В новия VW T7 въздушните възглавници за главите причиняват проблеми, които трябва да бъдат отстранени с изтегляне на автомобилите в сервиз. Федералната служба за автомобилен транспорт (KBA) регистрира под референтен номер 011862 кампанията за транспортера, който вече е базиран на платформата MQB. Кодът на производителя е 69DP. Ремонтът се налага поради две напълно различни причини.
От една страна, „неправилното закрепване на въздушните възглавници за глава може да доведе до повишен риск от нараняване по време на злополука“, както пише KBA в своята база данни за изтеглянето. В резултат на това предпазните системи не могат да развият пълния си защитен ефект. В допълнение "неправилното разполагане на кабелния сноп в областта на въздушната възглавница за глава може да доведе до различни неизправности, като възможни откази". Освен това не може да бъде изключена и опасност от пожар.
Засегнати са почти 8000 автомобила по света
Общо 7896 автомобила по света са засегнати от изтеглянето за корекции. От тях 4182 са регистрирани в Германия; други 87 все още са при дилърите. Според KBA въпросните ванове Volkswagen са от годините на производство 2020 до 2021 г. Уебсайтът Kfz-Betrieb Vogel уточнява производствените периоди като от септември 2021 г. до март (фиксирането) или май (проводниците) 2022 г. От Volkswagen Лекотоварни автомобили впоследствие потвърдиха тези данни.
Тъй като се налага да се решат два проблема, престоят в сервиза вероятно ще продължи сравнително дълго време; говори се за до четири часа. Според KBA положението на закрепващите скоби се проверява и при необходимост се коригира. Проверява се също и позиционирането на кабелния сноп, ремонтира се, ако е необходимо, и се предпазва от механични повреди "с допълнителна нетъкана лепяща лента" (говорител на VW). И за двете мерки в сервиза на VW трябва да бъде свалена облицовката на тавана.
Забележка: В гелерията показваме снимки от тест на plug-in хибридния бус VW T7 Multivan eHybrid.
Текст: Томас Харлоф
Снимки: Ахим Хартман