Последният Beetle с цвят Denim Blue ще замине в музея на Volkswagen в Пуебла
На 10 юли последният екземпляр на компактния автомобил Volkswagen Beetle напусна пределите на завода на Volkswagen в град Пуебла (Мексико), в пълно съответствие с предварително обявения план за преустановяване на на кариерата на модела. В близко бъдеще не се предвижда нито наследник, нито електрическа версия, нито по какъвто и да е друг начин. Освободените производствени мощности няма да бездействат. Според Стефен Райх, шеф на VW of Mexico, през 2020 г. ще се появи кросоувърът Volkswagen Tarek. Това име вече се спрягаше за вариант на наименования на компактен модел, който по-късно се наричаше Tharu. Сега става известно окончателното му.
Новият кросоувър ще се позиционира под Tiguan. Между другото, в САЩ Tiguan наричат Tiguan с дълга база (на други пазари Tiguan Allspace). Tharu R-Line е само приблизителен намек за външния вид на новия модел.
Последният Beetle с цвят Denim Blue е предназначен да бъде експонат. Той ще замине в музея на Volkswagen в Пуебла.
Всъщност Tarek ще се основава на вече споменатия Tharu, може би с някаква адаптация за Северна и Южна Америка. Това може да включва промени във външния вид и двигателната а гама. В Китай, където купувачите се срещнаха за първи път с Tharu, автомобилът с дължина 4453 мм се продава с 1,2 (116 к.с.), 1,4 (150 к.с.) и 2,0 (186 к.с.) турбо двигатели с роботизирана DSG трансмисия и предно предаване.
Класическият, първото поколение на Beetle, който се появява през 1938 г. и е в производство до 2003 г., регистрира тираж от 21,5 млн. броя. Наследникът New Beetle (1997-2011) намери над 1,2 млн. фенове, а от актуалното трето поколение (2011–2019) са продадени над 500 000 единици.
Между другото, в миналото Volkswagen Tarek е използван за обозначаване на бъги за рали-рейдове през 2002 г. с каросерия на студиото Italdesign.
От другата страна отвъд Атлантическия океан от неговия клонинг, Tarek, може да очакваме поне двулитров вариант. Но дали инженерите ще добавят двойно предаване е друг въпрос. Наблюдатели смятат, че производството на Volkswagen Tarek в Мексико ще удари американския пазар през 2021 г.