Световноизвестният производител на мотоциклети отново си тръгва
Още през 2012 Audi купи за концерна VW италианския производител на мотоциклети Ducati, с което патриархът на VW - Пийх изпълни мечтата си. Сега Ducati отново ще трябва да напусне концерна. Надзорният съвет се раздира от противоречия.
През 2012 с производителя на мотоциклети Ducat, марковото портфолиото на концерна VW нарасна до 12 марки. Audi купи италианския производител на мотоциклети за 860 млн. евро. Все пак Ducati никога не е искал така добре да се впише в портфолиото на автомобилната компания.
Надзорният съвет решава противното
След напускането на Фердинанд Пийх, концернът Volkswagen изглежда промени курса. Както обяви Зюддойче Цайтунг в края на април, концернът VW вече е възложил на инвестиционната банка да намери купувач за компанията. Всичко е в ранна фаза, все още няма потенциален купувач, нито насрочена дата за продажбата. 1,5 млрд. евро се спряга за потенциална продажна цена. Както списание Manager съобщи тогава, вече има потенциален купувач от Далечния изток, който е предложил около 1,0 милиард евро за италианската култова марка. Кандидатите обаче все още не са имали възможност да надникнат в документите на Ducati. Сега отново се появи вътрешен отпор за евентуална продажба. Както съобщи Handelsblatt в понеделник (31 юли 2017), в Надзорния съвет вече няма мнозинство за продажбата. Представителите на работниците в надзорния съвет не желаят продажба, семействата Пийх и Порше също не са убедени в това.
Голям интерес към Ducati
Ханделсблат съобщи в средата на юни, че междувременно трябва да има около половин дузина потенциални купувачи. Освен Harley-Davidson интереси към италианската култова марка са заявили индийския концерн Bajaj, финансовите инвеститори KKR, Bain Capital, Permira и Investindustrial. Bajaj вече е участвал с 48% в австрийския производител на мотоциклети КТМ. Harley-Davidson вече е опитал през 2008 с италианския производител на мотоциклети и купи MV Agusta/Cagiva. Италианските спортни мотоциклети ще трябва да допълват култовите модели на Harley.
Още през 2010 американците се разделиха с MV Agusta, защото самите те изпаднаха във финансово затруднение. След това през 2014, Daimler влезе с 25% в MV Agusta, както съобщава по нататък Handelsblatt, първите предварителни оферти може да се очакват през август. Harley-Davidson е включил Investmentbank Goldman Sachs. Volkswagen не бърза с продажбата, заявиха близки на концерна кръгове. Преди изложението на мотоциклети EICMA през ноември в Милано, вероятно няма да има раздвижване. Запознато с плановете лице заяви: "За нас е особено важно Ducati да попадне в добри ръце".
Информационната агенция Reuters съобщи за евентуални други купувачи. Уж италианското семейство Бенетон се интересува от производителя на мотоциклети. Както и индийскияят производител на автомобили Айхер, който вече притежава контрол над Royal Enfield, една от най-старите марки мотоциклети в света. Но също и Polaris Industries, които предлагат, между другото, и индийска марка, в началото на тази година отново щурмуваха производителя на мотоциклети Victory, проявяват жив интерес от Ducati.
Ducati през 2016 г. произведе 55 451 мотоциклета , което прави оборот от 731 милиона евро и печалба в размер на 51 милиона евро. Печалбата от оборота възлиза на 7,0%. Служителите на Ducati сега са 1558 по целия свят. Пласментната мрежа на производителя на мотоциклети със седалище в Болоня включва 780 дилъри в 90 страни.